۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85566529
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزاری راهپیمایی ۷۶ کیلومتری جاماندگان اربعین در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طول مسیرهایی که جاماندگان اربعین در شهرها و روستاهای استان می پیمایند ۷۶ کیلومتر است که این امر نشان‌دهنده ارادت ویژه مردم این استان به امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مراسم جاماندگان اربعین خراسان شمالی در ۱۶ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی اجرا می شود.

وی افزود: این مراسم در مرکز استان از میدان شهید تا آستان مقدس امامزاده عباس (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد حضور پرشور جمعی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی هستیم اما جمع زیادی نیز توفیق حضور در کربلای معلی را ندارند.

وی با اشاره به برپایی موکب های پذیرایی در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده موکب‌های پذیرایی، فرهنگی، سلامت و ویزیت رایگان توسط پزشکان و کودک و نوجوان با مشارکت تشکل‌های مردمی و برخی نهادهای خدمت رسان برپا خواهد شد.

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین‌بن علی(ع) گفته می‌شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است و از سنت‌های مردمی گرامیداشت چهلم مردگان است، که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات می‌دهند و مجلس یاد بود، برپا می‌کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha