هشت کتابخانه سیار ویژه مناطق محروم در آذربایجان غربی فعال است

 ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی و خدمت رسانی به مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه شهرها، هشت کتابخانه سیار در استان فعال است.

زهرا آبسوران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا برای دسترسی آسان کودکان حاشیه شهر ارومیه به ویژه مناطق اسلام آباد و کشتارگاه، کتابخانه های سیار در این حوزه ها نیز راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه های سیار شهری در هفته یکبار به این مناطق رفته و علاوه بر پخش فیلم و انیمیشن، زمینه انجام بازی های سرگرم کننده، کتابخوانی و مسابقه را فراهم کرده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می کنند.

وی اظهار کرد: کتابخانه های سیار شهری در کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق مستقر شده و با برنامه های فرهنگی و اهدای کتاب و پخش فیلم اوقات فراغت کودکان این مناطق را شاد و مفرح و در عین حال مفید می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به کتابخانه های پستی نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی از ظرفیت این کتابخانه ها هم استفاده می شود.

آبسوران ادامه داد: در دیدار اخیر با مدیرکل پست آذربایجان غربی بر همکاری دوجانبه تاکید شد تا در زمینه ارسال کتاب از کمک های لازم برخوردار شویم.

وی با بیان اینکه چهار کتابخانه پستی در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، ارومیه و بوکان فعال هستند، افزود: این کتابخانه ها کتاب های مورد نیاز افراد مناطق کم برخوردار را همراه با محتواهای فرهنگی هردو هفته یکبار از طریق پست برای آنها ارسال می کنند.

وی اضافه کرد: عضویت کودکان مناطق کم برخوردار در کتابخانه های عمومی رایگان است.

هشت کتابخانه سیار ویژه مناطق محروم در آذربایجان غربی فعال است

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره با برنامه های متعدد در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی حضور یافته و ضمن بهره‌مند ساختن آنها از کتاب مورد نظر به شناسایی استعدادها نیز می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha