فیلم | مزارع آلوده کنگاور/ کشاورزان در تیررس قانون

کنگاور - ایرنا - در پی افزایش نگرانی‌ها درباره آلودگی منابع آب و تأثیرات منفی آن بر سلامت عمومی، دادستانی کنگاور به بررسی مزارع کشاورزی که از فاضلاب برای آبیاری استفاده می‌کنند، ورود کرد.

دادستان کنگاور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی این شهرستان که با فاضلاب آبیاری می‌شوN در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کشاورز نماها در مزارع مسیر تصفیه خانه فاضلاب کنگاور با استفاده مستقیم از فاضلاب خام شهری اقدام به تولید محصولاتی از نوع کشت دوم می‌کردند.

علی اسدی یادگار افزود: این فاضلاب به صورت مستقیم در مزارع سیب زمینی و چغندر و یا بI صورت غیر مستقیم در مزارع ذرت علوفه ای و گوجه استفاده شده که بI صورت مستقیم با سفره و خوراک مردم سر و کار دارد.

او با بیان اینکه این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت انسانی تلقی می شود، افزود: این کار علاوه بر مجازات قانونی، معدوم‌سازی محصولات را نیز به دنبال دارد و کشاورزان باید تذکرات قانونی صادره را مدنظر قرار دهند.

رDیس اداره محیط زیست کنگاور هم به ایرنا گفت: مزارع کشاورزی حاشیه کمربندی، جنب تصفیه خانه مرکزی که با استفاده از فاضلاب شهری اقدام به آبیاری زمین و کشت خود کرده بودند شناسایی شدند و تمام وسایل و ادوات آنها از جمله یک دستگاه تراکتور، چند پمپ آب توقیف شد.

مجتبی گداری افزود: برای عاملان مربوطه پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا ارسال و زمین‌ها نیز جهت معدوم‌سازی به مراجع ذیربط معرفی شد.

به گزارش ایرنا، اطلاع یافتن از چنین فجایع زیست محیطی اراده هر انسانی را برای مصرف مواد غذایی و تولیدات کشاورزی با تردید مواجه می‌کند. بیش از ۱۰۰ هکتار از مزارع پایین دست کنگاور با فاضلاب آبیاری می‌شود.

شهرستان کنگاور قطب کشاورزی شرق استان، اولین تولیدکننده چغندر منطقه، اولین تولید کننده گوشت قرمز در استان و دومین تولیدکننده عسل در استان کرمانشاه است.

کنگاور با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۰ کیلومتری تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha