۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85566646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار ایلام: ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های  مهران خالی است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران از جمله پارکینگ بزرگ اربعین خالی است، گفت: همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در تردد زوار در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم است.

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز موج تردد زائران اربعین حسینی از طریق مرز مهران، اطهار کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زوار اربعین از جمله خدماتی رسانی از طریق موکب‌های مستقر در شهر و پایانه مرزی مهران فراهم است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ بزرگ اربعین نیز قبل از ورودی شهر مهران برای پارک خودروهای شخصی زوار از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است، گفت: این پارکینگ ظرفیت پارک ۱۵۰ هزار خودرو را دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در مجموعه در مهران ظرفیت پارک بیش از ۴۰۰ هزار خودرو پیش بینی شده است، افزود: در پارکینگ اربعین فضای کافی برای استقرار خودروهای شخصی زائران وجود دارد و در حال حاضر ۷۰ درصد ظرفیت این پارکینگ خالی است دارد.

وی افزود: در حال حاضر به تدریج به حجم زائران مرز مهران افزوده می شود و تردد در مسیرهای مواصلاتی و پایانه مرزی مهران روان و بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

بهرام نیا به زائران توصیه کرد: از خودروهای شخصی برای حضور در مرز مهران استفاده کنند و مدیریت سفر به عتبات عالیات را نیز مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پارکینگ بزرگ اربعین در ورودی شهر مرز مهران واقع شده و بنا بر گفته مسئولان استان مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha