۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85566647
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

آب شرب پایدار ۱۵ روستای دلفان تامین شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85566647
آب شرب پایدار ۱۵ روستای دلفان تامین شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب دلفان گفت: آب شرب پایدار ۱۵ روستا در بخش های کاکاوند، میربگ و خاوه این شهرستان تامین شده است.

به گزارش ایرنا ،«سعید عبدالهی» روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دلفان افزود: با بهره برداری از طرح های آبرسانی در این روستاها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۱۰ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: با تعویض خط انتقال آب بخش میربگ از لوله پلی اتیلن به لوله فولادی به طول پنج کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و تعویض خط انتقال آب به شهرک امام (ره) به طول هزار و ۲۰۰ متر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال مشکل قطعی و هدر رفت آب در ۲۴روستای این بخش حل شده است.

عبدالهی ادامه داد: ۵۰ کیلومتر شبکه خط انتقال آب در سطح روستاهای این شهرستان به اجرا درآمده است که ۳۰ کیلومتر آن به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به صورت امانی با کمک خیران اجرایی شد.

وی به مشکل تامین آب پایدار در شهر برخوردار مرکز بخش خاوه اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته، کارحفر چاه عمیق در این منطقه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال پایان یافته و ۳۰ میلیارد ریال نیز جهت اجرای خط انتقال آن پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن آب پایدار ۸۵۰ خانوار شهر برخوردار و روستاهای علی آباد و قلندر تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین کار حفر چاه در الفسانه کفراج به پایان رسیده و عملیات حفر چاه برای روستای ایرانشهر نیز در دست اقدام است که اتمام آن نقش مهمی در حل مشکل تامین آب شرب پایدار این مناطق خواهد داشت.

عبدالهی با بیان اینکه اجرای پروژه آبرسانی به مجتمع گاوکش در مراحل پایانی است افزود: این طرح شامل حفر چاه، اجرای پنج کیلومتر خط انتقال، احداث حوضچه های طول خط و ایجاد پست جدید برق با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن مشکل دیرینه آب شرب این روستا حل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha