۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85569634
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فیلم| کوهنورد دلفانی فاتح کوه های سیمرغ ایران شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85569634
فیلم| کوهنورد دلفانی فاتح کوه های سیمرغ ایران شد

خرم آباد - ایرنا - «حمید محمدی» کوهنورد دلفانی با فتح ۳۱ قله مرتفع در ۳۱ استان کشور فاتح طرح سیمرغ کوه های ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کوهنورد دلفانی اولین صعود سیمرغی خود را از بام ایران ، قله دماوند با ارتفاع ۵۶۱۰ متر آغاز و در پایان با صعود به کوه قاش مستان بام در استان کهکیلویه و بویر احمد با ارتفاع ۴۴۵۰ متر توانست فاتح سیمرغ کوه های ایران شود.

«حمید محمدی » اهل روستای تیمورچواری شهرستان دلفان استان لرستان است و اولین کوهنوردی است که موفق به اجرای طرح سیمرغی کوه های ایران می شود.

طرح «سیمرغ کوه‌های ایران» یک طرح ملی و یک اقدام توسعه‌گرا در صنعت گردشگری کوهستان است که از سال ۱۳۹۵ توسط فدراسیون کوهنوردی به اجرا درآمد.

این طرح شامل صعود کوهنوردان به بلندترین قلل ۳۱ استان کشور است که کوهنوردان با صعود به بلندای هر استان علاوه بر انجام ورزش کوهنوردی از نزدیک با جاذبه های طبیعی ، خرده فرهنگ ها و آداب مردمان مناطق مختلف کشور آشنا می شوند.

کمک به ارتقای سطح دانش، تجربه و آگاهی علاقمندان به فعالیت های کوهپیمایی، آشنایی با جغرافیای کوهستانی ایران ، اقوام و جوامع محلی مناطق کوهستانی، کمک به آشنایی و ارتباط گسترده بین کوهنوردان کشور و ایجاد زمینه برای توسعه پایدار گردشگری از اهداف این طرح سیمرغ اعلام شده است.

«حمید محمدی» به خبرنگار ایرنا می گوید: از کودکی به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه مند و فعالیت خود را از کوه های گرین لرستان آغاز کردم.

وی افزود: سال ۱۳۸۹ دچار عارضه دیسک کمر و تحت درمان قرار گرفتم که همان زمان پزشکان به من توصیه کردند تا آخر عمر نباید فعالیت سنگین و کوهنوردی داشته باشید، اما پیاده روی و آب درمانی را توصیه کردند.

وی یادآور شد: همان زمان ضمن انجام فیزیوتراپی تصمیم به آب درمانی گرفتم و پس از بهبودی نسبی در سال ۹۰ کوهپیمایی سبک را آغاز کردم.

محمدی تاکید کرد: پس از درمان کامل و آماده سازی بدنی و صعود به قلل کوچک و متوسط، سال ۱۴۰۱ با توجه طرح فدراسیون کوهنوردی با نام طرح ملی سیمرغ کوه های ایران با هماهنگی و مشاوره های زمانی رییس هیات کوهنوردی دلفان تصمیم به اجرای طرح ملی سیمرغ گرفتم .

وی ادامه داد: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ اولین صعود طرح سیمرغ خود را به همراه هیات کوهنوردی شهرستان دلفان با صعود به قله دماوند آغاز کردم.

محمدی اظهار داشت: در شیوه نامه طرح ملی سیمرغ کوه های ایران ، کوهنوردان باید در قالب باشگاه های کوهنوردی به همراه مربی ، سرپرست، امدادگر و مسئول محیط زیست و در مسیرها و فصل های مورد تایید فدارسیون اقدام به صعود کنند که در این راستا باتوجه به شرایط آب وهوایی و جغرافیای کشور از مرداد ۱۴۰۱ صعود های خود را آغاز و تا مرداد ۱۴۰۳ طول کشید.

این کوهنورد با بیان اینکه کوهنوردی یک ورزش هزینه بر است ، بیان کرد: متاسفانه این ورزش مظلوم واقع شده و با وجود سختی های فراوان با هزینه های امروزی اتمام طرح سیمرغ کار بسیار سخت و دشوار است که تمام هزینه این طرح با هزینه شخصی تامین و انتطار دارم مسئولین ورزش استان در جهت کمک به توسعه ورزش مفرح و با نشاط کوهنوردی توجه ویژه ای داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha