رنگ و بوی اربعین در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان؛اعزام دانشجویان دختر به کربلای معلی

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان  گفت: دانشجویان دختر در آستانه ورود به ایام اربعین حسینی کاروانی از مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه عازم کربلای معلی شدند.

ابوالفضل توسلی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانشجویان دختر این دانشگاه در قالب یک دستگاه اتوبوس با همکاری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان جهت شرکت در آیین پیاده روی اربعین و زیارت عتبات عالیات راهی مسیر عشق شدند.

وی افزود: یکی از علل ماندگاری عاشورا و نهضت حسینی این است که قیام امام حسین(ع) برای خدا بود و در تمام رفتار و گفتار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رضای الهی موج می زند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اربعین را فرصتی برای خودسازی و رشد معنوی دانشجویان یاد کرد و گفت: دانشجویان باید با بهره‌مندی از این ظرفیت به عنوان سفیران فرهنگی و یک جوان انقلابی برمبنای گام دوم انقلاب در تبیین حرکت عظیم اربعین حسینی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: این کاروان در سفر ۱۰ روزه خود پس از عبور از مرز مهران، یک شب در نجف برای زیارت امام علی (ع) توقف خواهد کرد و پس از آن با طی کردن چهار روز پیاده روی، دانشجویان به عشق زیارت امام حسین (ع) یک‌هزار و ۴۵۲ عمود را به لطف خدا طی و به مدت ۲ شب در کربلای معلی به زیارت می پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha