میدری در حوزه رفاه اجتماعی و بیمه‌ صاحب نظر است

تهران - ایرنا - کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی گفت: با توجه به فعالیت چند ساله میدری در معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی در حوزه رفاه اجتماعی و بیمه صاحب نظر است و در انتصابات این وزارتخانه از افراد متخصص استفاده خواهد کرد.

اکبر شیرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به معرفی احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کابینه دولت چهاردهم به مجلس اظهار داشت: میدری فردی مسلط به نظام بیمه‌ و بازنشستگی است و نظرات خوبی در این حوزه دارد که مورد تایید کارشناسان است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی رفاه در میدان اجرا نظرات کارشناسان را در نظر می گیرد، افزود: با توجه به تجارب میدری، نظرات وی در حوزه بیمه مفید و منشاء اثر خواهد بود زیرا فردی که صاحب نظرات کارشناسی و تخصصی باشد، حتما در مقام وزارت هم می تواند خدمات مطلوبی ارایه دهد.

این کارشناس حوزه صندوق های بازنشستگی ادامه داد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کابینه دولت چهاردهم در تدوین سیاست های کلی تامین اجتماعی نقش داشته است و می تواند در اجرای این سیاست ها اقدامات موثری را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: میدری در مسایل مربوط به ناترازی صندوق های بازنشستگی صاحب نظر است و با استمرار نظر وی در اجرا و بر اساس استراتژی صندوق‌ها می توان به نتایج خوبی دست یافت.

شیرمحمدی در خصوص مباحث اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دیدگاه وزیر پیشنهادی در مباحث اجتماعی کلان و کارشناسی است و در این خصوص فقط منافع و شرایط بازنشستگان مطرح نیست بلکه با توجه به عملکرد وسیع این وزارتخانه به همه احاد جامعه که از این وزارتخانه خدمات می ‌گیرند نیز توجه خواهد شد و در این مورد هم دیدگاه خوبی دارد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه میدری در مجلس رای بالایی را کسب کند، ادامه داد: وی در انتصابات خود در وزارتخانه از افراد متخصص استفاده خواهد کرد چرا که در این زمینه افرادی را می شناسد که می توانند با سیاست‌ها و دیدگاههای کارشناسی وی همسو شوند.

این کارشناس رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه جای خدمت به نیازمندان و آحاد جامعه است و باید از فامیل گرایی و طایفه بازی و گزینش افراد غیر کارشناس پرهیز شود.

به گزارش ایرنا، احمد میدری اقتصاددان و نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی که در آن دوره در کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت داشت، از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده است.

میدری ۶۱ ساله که دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

وی سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده‌است.

از سوابق آموزشی و پژوهشی میدری می‌توان به عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و آبادان و پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

در انتخابات زودهنگام چهاردهم دوره ریاست جمهوری در ایران، احمد میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات، در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حاضر شد. میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha