۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85566771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات پیشگیرانه بهداشت «خوشاب» خراسان در برابر تب دنگی

سبزوار- ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: این شبکه با هدف جلوگیری از بروز تب دنگی، اقدامات مراقبتی و پایش دقیق مکان‌های مستعد حضور پشه ناقل این بیماری را در حیطه‌های انسانی این شهرستان آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر علی شاهی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شناسایی اولین موارد پشه مهاجم «آئدس» در کشور، شبکه بهداشت و درمان خوشاب در راستای شیوه‌نامه‌های وزارتی اقدامات مراقبتی و پایش دقیقی از بررسی مکان‌های احتمالی حضور این پشه را انجام داده که این اقدامات همچنان ادامه‌ دارد.

وی افزود: در این اپیدمی، موثرترین راه، بهسازی محیط است و حوزه بهداشت با تمام توان در این مسیر قدم برداشته و از تمامی ابزارها استفاده می‌کند.

دکتر شاهی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای آگاهی کارکنان بهداشت و درمان، پزشکان و افراد درگیر در حوزه مراقبت بیماری، تاکنون کارگاه های آموزشی و نشست های متعدد و بازدیدهای مشترک از آب های راکد و زیستگاه احتمالی پشه آئدس و همچنین آموزش به متصدیان مشاغل در معرض خطر برگزار شده است.

اقدامات پیشگیرانه بهداشت «خوشاب» خراسان در برابر تب دنگی

تب دانگ با علائم تب شدید، سردرد، درد شدید ماهیچه ها و استخوان، درد پشت چشم، تهوع و استفراغ و در شرایط پیشرونده و شدید بیماری، خونریزی و شوک باعث مرگ بیمار می شود لذا محافظت بدن از گزش پشه آئدس مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری تب دنگی است.

با تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف محتوی آب در گلدان‌ها و ظروف زیر آن، ظروف آب پرندگان و حیوانات، تعبیه در یا پوشاندن مخازن آب تانکر و بشکه‌ها، جلوگیری از تجمع آب راکد در اطراف محل زندگی از جمله داخل کولر، گودال‌ها و ضایعات جامد مانند ظروف رها شده، لاستیک‌ها و ... می‌توان از تکثیر و زیاد شدن پشه ها در محل زندگی جلوگیری کرد.

"سلطان‌آباد"، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب و دارای ۷۰ روستاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha