۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85553647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری تب دنگی ضروری است

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس و جلوگیری از ابتلا به بیماری تب دنگی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حسن ناهیدی سه شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: گرچه موردی از بیماری تب دنگی و پشه آئدس در استان ثبت نشده است اما با توجه با آلودگی استان‌های همجوار باید تمام تمهیدات لازم در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان اندیشیده شود.

وی همچنین بر آگاهی بخشی و افزایش سواد سلامت مردم با کمک رسانه‌های جمعی تاکید کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص گزش پشه آئدس با جدیت انجام شود.

تب دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است. به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود و انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه اتفاق می افتد.

ناهیدی با اشاره به اندیشیدن تهمیدات لازم برای تامین برق پایدار در استان، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، استفاده از مولدهای اضطراری برای تأمین بخشی از انرژی را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: یکی از تمهیدات مدیریت انرژی، تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق احداث نیروگاه و استفاده از مولدهای اضطراری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مجموعه صنایع استان می‌توانند با اتخاذ تمهیدات لازم، اقدام به احداث نیروگاه‌های تولید برق برای حفظ پایداری شبکه برق در فصل گرما کرده و از بروز خسارت‌ها به این بخش جلوگیری کنند.

ناهیدی گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان و همکاری مطلوب مدیران و اعضا کارگروه و مردم، تاکنون شاهد پایداری برق در استان بودیم.

به گزارش ایرنا، ۴۰ درصد برق در خراسان شمالی در پیک بار توسط سامانه های سرمایشی ادارات و بخش خانگی مصرف می شود.

اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۴ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، گرمای هوا در مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری ماندگار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha