مرغ و تخم‌مرغ تولیدی بیش از نیاز قم صادر می‌شود

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بسترهای لازم برای ارتقا روز افزون سطح تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در قم فراهم و تلاش شده تا با ایجاد ظرفیت‌های صادراتی علاوه بر مدیریت بازار این محصولات و افزایش عرضه، از تولید کنندگان این عرصه نیز حمایت شود.

محمد رضا حاجی رضا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: استان قم از ظرفیت خوبی در بخش پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار برخوردار است و در مواقعی با گسترش فعالیت‌ها در این بخش از جمله افزایش سطح جوجه‌ریزی، میزان تولید این محصولات به نحوی می‌شود که می‌توان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی استان،‌ مابقی سطح تولید را صادر و از این طریق از فعالان این حوزه مهم اقتصادی حمایت کرد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم با توجه به اولویت کاری خود در موضوع تامین امنیت غذایی مردم استان، از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش به خصوص در حوزه افزایش سطح تولید مرغ گوشتی حمایت می‌کند و آماده همکاری با بخش خصوصی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه یاد شده‌است.

آمارها حاکی است در سه‌سال گذشته بیش از ۷۵ هزار تُن گوشت مرغ و ۳۴۲ هزار تُن تخم مرغ توسط بهره‌برداران این حوزه در استان قم تولید شد. همچنین در این مدت ۸۰۰ درخواست فنی در خصوص واحدهای مرغداری استان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha