پیش‌بینی برداشت ۲۸ هزار تن آلوچه از باغات مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه متوسط تولید آلوچه در این شهرستان را ۱۸ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال حدود ۲۸ هزار تن آلوچه از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا «هادی خرسندی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برداشت آلوچه از باغ‌های مراغه به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان و کشور از نیمه دوم مرداد آغاز شد.

وی با بیان اینکه مراغه یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغ آلوچه دارد، افزود: ۹۰ درصد محصول آلوچه این شهرستان به خشکبار تبدیل شده و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه تصریح کرد: در مراغه حدود ۳۰ رقم آلوچه کشت می‌شود که بیشتر ارقام از نوع شلیل با خاصیت خشکباری و صادراتی است.

وی افزود: شلیل، شلیل فنری، داش شلیل، شر آلچا، زر آلچاسی، قرمز آلچا، سید آلچاسی، اته ممد و گوجه سلطان از دیگر ارقام آلوچه در مراغه است.

به گزارش ایرنا آلوچه با خاصیت‌های غذایی فراوان و داشتن ویتامین‌های آ، ب، ث، آهن و کلسیم برای آرامش اعصاب، تقویت و تنظیم دستگاه هاضمه بسیار مفید است.

برخی خانواده‌ها از این محصول در غذاهای روزانه استفاده می‌کنند و تولید و فرآوری آلوچه در مراغه قدمتی چندصد ساله دارد و بخشی از محصول خشکباری مراغه به کشورهای عراق و پاکستان و روسیه صادر می‌شود.

شهرستان مراغه با داشتن ۲۴ هزار هکتار باغ و تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن میوه قطب تولید محصولات سردرختی در آذربایجان‌شرقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha