افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت هلال احمر در عراق برای ایام اربعین

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال در راهپیمایی اربعین با افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت‌ امدادونجات و بهداشت و درمان در کشور عراق آماده خدمت رسانی به زائران هستیم.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز سه شنبه با اشاره به آغاز سفر زائران عتبات عالیات برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین اظهار داشت: چهار بیمارستان به همراه بیمارستان امام علی(ع) در نجف، ۶ بیمارستان در کربلا، یک بیمارستان در سامرا و یک بیمارستان در کاظمین، با حضور پزشکان ایرانی به زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی افزود: در مسیر نجف تا کربلا نیز چهار بیمارستان آماده ارائه خدمت به زائران اربعین هستند. امسال ۷۰۰ مرکز درمانی سطح یک، ۲ و ۳ و همچنین 1500 موکب درمانی مردمی در عراق به زائران خدمت رسانی می کنند.

کولیوند با بیان اینکه این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ اربعین حسینی است، افزود: هم اکنون که ما در حال ترویج فرهنگ اربعین حسینی هستیم نباید تعدادی از زائران را به دلیل بروز حوادث ترافیکی از دست بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: هر چه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که خسارات و مشکلاتی که ما را در حوادث ترافیکی تحت تاثیر قرار می دهد کاهش بدهیم، باید انجام شود.

استقرار هر ۶۰کیلومتر پایگاه در داخل خاک ایران و عراق برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای

پیش از این نیز کولیوند از تمهیدات لازم برای امدادرسانی به زائران در جاده های منتهی به مرزهای غربی کشور خبر داده و گفته بود: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک ایران و نیز در عراق پایگاه‌های امداد و نجات را برپا کنیم تا هر چه بیشتر جلوی این تصادفات و مرگ و میرها را در پیاده روی اربعین بگیریم.

وی ادامه داد: اقدام دیگر این بود که در مرز مهران تا نجف با بالگردهای هلال احمر زائران مصدوم را به داخل کشور منتقل کنیم تا از نگرانی خانواده‌های آنها بکاهیم و ظرفیت مراکز درمانی عتبات عالیات را نیز برای سایر امور خالی بگذاریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha