۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85566935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ظرفیت‌های شوش در سوارکاری مغفول مانده است

دزفول - ایرنا - فرماندار شوش گفت: وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب شناسنامه دار که برخی دارای رکورد ملی هستند از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرستان است.

محسن حویزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: شوش در رشته‌های ورزشی کشتی و سوارکاری دارای ظرفیت‌های کم نظیری است که به خوبی مورد توجه قرار نگرفته‌اند و باید معرفی شوند.

وی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در شوش متناسب با نیاز شهرستان نیست، ادامه داد: به روز رسانی تجهیزات ورزشی موجود در این شهرستان نیازمند مساعدت اداره کل ورزش و جوانان است.

فرماندار شوش گفت: ضعف زیرساخت‌های ورزشی و حمایت نکردن از ورزشکاران در این شهرستان موجب شده است تا برخی از ورزشکاران شوش طی سال‌های گذشته به نام سایر شهرستان‌ها در مسابقات ملی حضور یابند که این زیبنده شوش نیست.

وی با تاکید بر توسعه و استانداردسازی زیرساخت‌ها و سرانه ورزشی شوش بیان کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان مکلف است با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ورزشی در مناطق شهری و روستایی زمینه فعالیت ورزشکاران شوش را در این شهرستان فراهم کند.

حویزه با تاکید بر به روز رسانی امکانات و تجهیزات ورزشی موجود در شوش گفت: طی یک سال اخیر با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اقدام‌های خوبی در بخش ورزش شوش آغاز شده که پیگیری برای تکمیل این طرح‌ها مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا، اسب عربی که در ایران به اسب اصیل نیزی معروف است یکی از نژادهای اسب سبک در جهان و متعلق به منطقه خاورمیانه است.

شناسایی این نژاد به دلیل شکل سر متمایز و دم بلند آن آسان است؛ اسب عربی گران‌قیمت‌ترین نژاد اسب جهان است و اهمیت آن به حدی پیش رفته که سازمانی بین المللی مخصوص آن با عنوان سازمان جهانی اسب عرب تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha