۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85600859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معیشت پیشکسوتان ورزشی خوزستان از جمله اولویت‌های اداره کل ورزش است

دزفول - ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پیگیری و کمک به معیشت پیشکسوتان ورزش استان به عنوان اولویت در دستور کار این اداره کل است و در این راستا همراهی دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، حمید بنی تمیم روز چهارشنبه در آیین تجلیل از «غضنفر جودی» بنیانگذار و پیشکسوت کشتی شوش در سالن نشست‌های فرمانداری شوش با تجلیل از نقش این کشتی گیر پیشکسوت خوزستان و شوش در تربیت چند نسل کشتی گیر بیان کرد: بسیاری از کشتی گیران شوش از شاگردان «جودی» بودند که با تلاش‌های این پیشکسوت به تیم ملی راه یافتند.

وی با بیان اینکه «جودی» حق پدری بر ورزش به ویژه کشتی شوش دارد و تجلیل از این پیشکسوت، گرامیداشت حق استادی و بزرگداشت کشتی در این شهرستان است.

هشت سال هیچ طرح ورزشی جدیید در شوش تعریف نشد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ به مدت طی هشت سال هیچ طرح ورزشی جدید در شوش تعریف نشده است گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های خوزستان و شوش طی سه سال اخیر انجام شده است ولی این اقدام‌ها تا کنون جبران کننده رکود هشت ساله بر ورزش این استان نیست.

وی بازسازی اساسی و تجهیز خانه کشتی و سالن ورزش‌های رزمی را ۲ مطالبه مهم ورزشکاران شوش دانست و بیان کرد: طرح‌های متعددی برای افزایش سرانه ورزشی شوش طی سال‌های اخیر آغاز شده است که بخشی از این طرح‌ها افتتاح و برخی نیز در آستان بهره برداری قرار دارند.

بنی تمیم با بیان اینکه خانه ژیمناستیک ابوذرغفاری شوش در حال اتمام است افزود: احداث ۲ سالن ورزشی در شهرهای حر و ویس، کمک به تجهیز هیات‌های مختلف ورزشی و همچنین کمک‌های نقدی بی سابقه به هیات‌های دوچرخه سواری، بوکس، کشتی و روستایی و عشایری شوش از جمله اقدام‌ها برای جبران بخشی از عقب ماندگی‌های ورزشی شوش طی سال‌های اخیر است.

وی تاکید کرد: جبران عقب ماندگی‌های ورزش شوش نیازمند تلاش بیشتر و انسجام میان دستگاه‌ها و مسوولان شهرستان است.

مهمتر از زیرساخت ورزشی، مدیریت صحیح ورزش است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر چه زیرساخت‌های ورزشی مهم است ولی مهمتر از داشتن این زیرساخت‌ها، وجود انسجام میان مسوولان و همراهی آنها برای کمک به ورزش و ورزشکاران است.

وی ادامه داد: شهرستان گتوند دارای زیرساخت‌های ورزشی خیلی برجسته تری نسبت به سایر شهرستان‌های خوزستان نیست ولی امروز این شهرستان موفق به تربیت و معرفی ۲ قهرمان المپیک و پارالمپیک در کشور شده است که این نشان از اهمیت برنامه ریزی در بخش ورزش است.

کشتی شوش از داشتن خانه محروم است

فرماندار شوش نیز در این آیین با تجلیل از غضنفر جودی پدر کشتی شوش گفت: این شهرستان با وجود پیشینه درخشان در کشتی و داشتن قهرمانان فراوان در این رشته ورزشی به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌ها، هم اکنون از داشتن خانه کشتی نیز محروم است.

محسن حویزه با بیان اینکه زیرساخت‌های شوش متناسب با جایگاه این شهرستان نیست بیان کرد: ساختمان‌ها و زیرساخت‌های ورزشی فرسوده شوش که سال‌ها از عمر آنها می‌گذرد نیازمند بازسازی اساسی است و انتظار از اداره کل ورزش و جوانان جبران این کمبودها در شوش است.

وی با بیان اینکه طرح‌های خوبی برای شهرهای فتح المبین، حر و شوش آغاز شده است ولی این اقدام‌ها کافی نیست، افزود: کشتی گیران و باشگاه‌های کشتی شوش از داشتن خانه کشتی محروم است و مطالبه جدی کشتی گیران این شهرستان تخصیص اعتبار ویژه برای بازسازی اساسی و به روز کردن خانه کشتی شوش است.

وی ادامه داد: متاسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب ورزشی در شوش موجب شده تا ورزشکاران شوش به نام سایر شهرستان‌ها در میدان‌های ورزشی حاضر شوند که این نشان از ضعف مدیریتی و زیرساخت در ورزش این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، غضنفرجودی قهرمان اسبق کشتی فرنگی و آزاد کشور و بنیانگذار کشتی فرنگی شهرستان شوش دانیال(ع) که علاوه بر افتخارآفرینی در مسابقات ملی و بین المللی در تربیت دهها قهرمان کشتی در این شهرستان نقش کلیدی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha