محفل قرآنی «مقاومت در آیات قرآن کریم» در ارومیه برگزار شد

ارومیه- ایرنا- محفل قرآنی «مقاومت در آیات قرآن کریم» به مناسبت روز مقاومت اسلامی در ارومیه برگزار شد و مورد استقبال فعالان قرآنی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا مدرس دانشگاه و فعال قرآنی ارومیه ای روز سه شنبه در این محفل، به بررسی آیات قرآنی با محوریت مقاومت و جهاد پرداخت و گفت: آیات متعددی در قرآن کریم به موضوع جهاد و مقاومت اشاره کرده اند که می توان به آیاتی از سوره های محمد (ص)، حج، توبه، بقره، عادیات و فرقان اشاره کرد.

حسن لاهوتی افزود: جهاد برای دفاع از خود یا دیگران، جهاد برای برانداختن فساد و فتنه،جهاد برای حفظ مراکز توحیدی و جهاد برای دفاع از احکام و حدود الهی چهار فلسفه اصلی جهاد در اسلام هستند.

وی با تاکید بر محوریت جهاد برای دفاع از احکام و حدود الهی در جامعه کنونی اضافه کرد: بر اساس این محور، انس با قرآن کریم و تلاوت مدبرانه، فهم قرآن، کسب معارف قرآنی و فرهنگ سازی قرآنی از وظایف ما در عصر حاضر است.

این برنامه با پرسش و پاسخ و طرح مسابقه از موارد مطرح شده پایان یافت.

به گزارش ایرنا، ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید؛ روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد؛ اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تداوم یافت. در واقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز «مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

جنگ ۳۳ روزه که در میان لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که به وسیله آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و برخی احزاب لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد.

در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود، پایان جنگ را اعلام کند اما آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد اما در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت بر پایان آن مهر تایید کوبید.

وقتی جنگ تمام شد، ۲ طرف جنگ در ۲ وضعیت متفاوت قرار داشتند. صهیونیست ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند و البته آمریکایی ها نیز اینگونه اعتراف کردند: «هیچ کس پیروز نشده است!»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha