۲۸ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۲۸ هزار زائر از ۱۶ مرداد (ابتدای طرح تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع)) تاکنون از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۱ نفر بود.

ایرج دست نشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد زائران از مرز تمرچین از ۱۶ مرداد ماه آغاز شده است و شاهد افزایش تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

وی اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته در مجموع چهار هزار و ۶۸۲ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل که چهار هزار و ۲۳۲ نفر بود، رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه جریان ترددها در تمرچین به سهولت و روان انجام می شود، ادامه داد: روز گذشته یک هزار و ۹۹۶ زائر به کشور وارد و ۲ هزار و ۶۸۶ زائر نیز از کشور خارج شدند که از نظر ورودی ۲۶ درصد افزایش و از نظر خروجی نیز یک درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۲۱۷ زائر ایرانی وارد کشور شده و یک هزار و ۸۳۹ نفر زائر نیز از کشور به سمت عتبات عالیات تردد کرده اند.

به گزارش ایرنا با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری در اربعین امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.

سفر زائران اربعین کشورهای منطقه قفقاز از مرز تمرچین در ۲ سال گذشته، تجربه ای بود تا آذربایجان غربی در شهریور امسال آماده تر به استقبال زائران اربعین امام حسین (ع) برود.

بر اساس دستورالعمل و شیوه‌نامه اربعین حسینی ۱۴۰۳ ویژه اتباع خارجی، اتباع مقیم از طریق مرز شلمچه خوزستان، اتباع غیرمقیم، زائران افغانستان و پاکستان از طریق مرز مرز چذابه و اتباع غیرمقیم قفقاز و آسیای میانه از طریق مرز تمرچین و باشماق می‌توانند برای خروج و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اقدام کنند.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال ۱۴۰۱ برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha