ساختار فعلی بنیاد شهید بازنگری شود/ اطلاع رسانی در حوزه مسکن ایثارگران

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به همکاری و همگرایی این بنیاد و شبکه ملی ایثارگران کشور گفت: دولت پشتیبان بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در ساختار فعلی باید با بهره‌مندی از ظرفیت فکری و اجرایی این شبکه بازنگری و تحولاتی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا از ایثار، سعید اوحدی در نشست صمیمانه با شبکه ملی ایثارگران کشور با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ایثارگران باید جزو اولویت‌های ما باشد، اظهارداشت: از شبکه ملی ایثارگران کشور که به نمایندگی از این مجموعه عظیم در سراسر کشور در این نشست حضور دارند، انتظار می‌رود با ما همکاری کنند، چرا که نگاه ما باید وحدت‌گرا و همگرا و در امتداد آرمان‌ها و اهداف مشترک باشد و در بین خودمان انسجام را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: این جلسات باید به صورت مستمر باشد و حداقل ماهی یک بار با شبکه ملی ایثارگران کشور جلسه داشته و اقداماتی را تعریف کنیم تا شما به ما در مسائلی مانند مسکن، بودجه، اشتغال و دیگر موارد بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنید.

اوحدی گفت: یکی از نکاتی که در مراسم معارفه توسط محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور مطرح شد، این بود که دولت پشتیبان بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در ساختار فعلی باید بازنگری شود و ما هم در این مسیر تمهیداتی را اندیشیده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در خصوص تغییر ساختاری که در مدیریت قبلی این بنیاد رخ داده، مواردی که خوب است باید نگاه داشته و برای آن با سازمان امور اداری استخدامی تفاهم کنیم و سپس مصوبه دولت شود. در حوزه اموال و املاک، اشتغال و مهمترین مسائل بنیاد باید رویکرد این باشد که با ظرفیت فکری و اجرایی شما بتوانیم این تحول را به وجود آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خودرو وعده‌هایی داده شده، لذا با کمک شما باید کار دقیقی را انجام داد، در حوزه مسکن نیز باید به مردم اطلاع رسانی شود و دلایل مسائل عنوان شود.

اوحدی خطاب به جانبازان و ایثارگران گفت: خداوند با قطع یک عضو ارزش وجودی شما را بالا برد و به حدی به شما ارج نهاده که رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور با نگاه متواضعانه با شما برخورد می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما می‌توانیم به نمایندگی از جامعه‌ای که به شما چشم امید بسته‌اند همت کرده و اقدامات خوبی برای جامعه ایثارگری انجام دهیم، افزود: نگاه دولت و رییس‌جمهور بسیار جدی است و با همت شما باید یک راهبرد را تعریف و اولویت‌بندی کرد تا کار را به جلو ببریم. در سفرهای استانی نیز باید نمایندگانی از شما در استان حضور داشته باشند و به بیان دغدغه‌های این قشر بپردازند.

پیام مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی در پی انتصاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی در پی انتصاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام تبریکی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«همین شهادت‌ها و مقاومت‌ها و به استقبال خطر رفتن‌ها بود که انقلاب را حفظ کرد، اسلام را عزیز کرد، مسلمین را قوی کرد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

جناب آقای مهندس سعید اوحدی، جانباز گران‌قدر، آزاده سرافراز و برادر شهید معزز

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

سلام علیکم

با درود به ارواح طیبه شهدا و امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) احتراما، انتصاب شایسته جنابعالی به سکانداری و مسئولیت خطیر خدمت به جامعه بزرگ ایثارگران، این سرمایه‌های ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌نمائیم.

تجربه گران‌سنگ شما در شناخت ساختار، ظرفیت‌ها و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماموریت کوتاه گذشته، می‌تواند دست‌مایه‌ای بسیار خوب برای به کارگیری همه ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به منظور احیا نیازهای مغفول مانده خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز باشد.

لذا ما تشکل‌های شاهد و ایثارگر، ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی آن برادر گرامی و صدیق در انجام وظایف محوله در حکم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور محترم، اعلام می‌داریم با تمام توان آماده همکاری و انتقال تجربیات در دست‌یابی به اهداف عالیه بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت، معیشت، بهداشت و درمان، مسکن و دیگر ضروریات ایثارگران طبق نامه پیوستی هستیم.

جانباز ۷۰ درصد امیر سرتیپ عباس طایفه، رئیس هیئت مدیره انجمن خادمان شهداء حرم

آزاده ۱۰ ساله، جانباز ۵۵ درصد علی‌اکبر تابیده‌چی، دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی

جانباز ۲۵ درصد امیر سرتیپ خلبان محمد کریم عابدی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره کانون ایثارگران پیشکسوت و موسسه دنیای همگرایی استعدادهای برتر (حمایت از نخبگان)

جانباز ۶۰ درصد دکتر اصغر فرنیان، مدیر عامل انجمن ایثارگران پیرو ولایت

همسر شهید، نفیسه محمدی، مدیر عامل کانون بانوان شاهد و ایثارگر

جانباز ۷۰ درصد حمید اعتماد، رئیس هیئت مدیره موسسه پیام آوران ایثار

جانباز ۷۰ درصد موسوی، مدیر عامل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی

جانباز آقای شاهدی، مدیر عامل انجمن اسوه‌های ایثار

همسر جانباز ۶۰درصد اکرم جعفری برنجی، مدیر عامل انجمن حمایت از ایثارگران

جانباز ۷۰ درصد حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر اکبر مرتضوی کیاسری، رئیس سازمان اتحاد مشاوران و روانشناسان ایثارگر انقلاب اسلامی»

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ۲۰ مردادماه در حکمی سعید اوحدی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha