۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85567244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«حرف شما» برای نوجوانان از ملیت می‌گوید

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبر: 85567244
«حرف شما» برای نوجوانان از ملیت می‌گوید

تهران- ایرنا- سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «حرف شما» با موضوع ملیت، آخر هفته روی آنتن شبکه امید می‌رود. پخش مستند «ماح» و دیدار مدیر شبکه آموزش سیما با رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان از دیگر اخبار تلویزیونی امروز است.

به گزارش ایرنا، برنامه تلویزیونی «حرف شما» جمعه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰ به صورت زنده روی آنتن شبکه امید می‌رود و هر هفته به بررسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری نوجوان امروزی می‌پردازد. موضوع سومین قسمت برنامه، ملیت است.

«حرف شما» به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا اسکندریان و سردبیری حسین شکیب راد پخش می‌شود. میزبان این برنامه علی مرادخانی بوده و حسین حق پناه به عنوان کارشناس حوزه کودک و نوجوان در برنامه حضور دارد. عطیه طالب‌پور نیز دبیری تحریریه «حرف شما» را بر عهده دارد.

ضبط آیتم‌های تخصصی متناسب با موضوع هر قسمت با حضور نوجوانان نیز یکی از بخش‌های مهم «حرف شما» است که باعث می‌شود نوجوانان با فضای ذهنی همسالان خود درباره دغدغه‌های فکری‌شان آشنا شوند.

پول، شهرت و شان اجتماعی، زیبایی، اعتماد به نفس و عزت نفس از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که تا کنون در «حرف شما»‌ مورد بررسی قرار گرفته است.

سامانه پیامکی برنامه حرف شما برای ارتباط با گروه تولید این برنامه، ۳۰۰۰۰۹۹۹ است.

مستند «ماح»، روایتی از یک مسجد طراز انقلاب اسلامی

مستند «ماح» سه شنبه ۲۳ مرداد حوالی ساعت ۲۳ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند روایتی از شکل‌گیری و فعالیت‌های خودجوش و متفاوت بچه‌های مسجد «امام حسین (ع)» جهرم است و فعالیت‌های فرهنگی این مسجد را در عمر نزدیک به ۳۰ ساله آن به تصویر می‌کشد.

مسجد «امام حسین (ع)» جهرم با برخورداری از بیش از یک هزار و ۵۰۰ جوان و نوجوان مسجدی، به عنوان یک نهاد پیشرو و پیشگام در انقلاب اسلامی در آمده و خروجی آن مدیران توانمند و جوانان عالم و تحصیل‌کرده بسیاری است که هر کدام از آنها در جای جای کشور مشغول به فعالیت در خدمت رسانی به مردم هستند. مستند «ماح» تک تک مسئولین کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» مسجد «امام حسین (ع)» را جلو دوربین می ‌برد و از آن‌ ها گزارش کار می‌گیرد؛ و مخاطب را به این پرسش می رساند که یک مسجد چه طور می ‌تواند کار چند سازمان را باهم انجام دهد؟

این مستند که به کارگردانی سید عباس طهماسبی و در گروه رسانه ای ماح تهیه شده است، سه شنبه ۲۳ مرداد حوالی ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش می شود.

شبکه آموزش به دنبال چهره سازی آموزشی و علمی است

مدیر شبکه آموزش سیما طی نشستی با معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان دیدار کرد.

محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش در نشست مشترکی که با سیدرضا حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد به همکاری جهت تولیدات مشترک رسانه ای تاکید کرد.

وی افزود: استمرار جلسات مشترک برای هم افزایی و انجام عملیات مشترک، برند سازی علمی از دانش آموزان نخبه و معرفی آنها به جامعه از نکات قابل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مدیر شبکه آموزش ضمن بیان اینکه میانگین رتبه ایران در المپیاد های بین المللی زیر ۱۰ است و این از اهمیت بسیاری برخورداراست، خاطرنشان کرد: شبکه آموزش به دنبال چهره سازی از نخبگان در حوزه های آموزشی و علمی است.

«حرف شما» برای نوجوانان از ملیت می‌گوید

وی تاکید کرد: بنا بر این است که شبکه آموزش محفلی برای دانش آموزان المپیادی باشد و مجرایی را جهت حمایت و معرفی آنها به دانشگاه ها و ارگان ها برای ادامه مسیرشان و مرتبط کردن آنها با صنعت و مشاغل فراهم کند.

قاسمی تصریح کرد: شبکه آموزش برای در اختیار قرار دادن ظرفیت های شبکه جهت پرداختن به موضوعات و دغدغه های دانش آموزان و باشگاه دانش پژوهان آمادگی کامل دارد.

وی افزود: یکی از ماموریت های برنامه های آموزشی شبکه آموزش همکاری با باشگاه دانش پژوهان جوان خواهد بود و درهمین راستا قرار است دو برنامه دیگر نیز تهیه و تولید شود.

در ابتدای نشست نیز سیدرضا حسینی به بیان پیشینه و ساختار باشگاه دانش پژوهان جوان پرداخت.

وی ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های این باشگاه و بیان ویژگی های فردی و علمی دانش آموزان المپیادی و نخبه، گفت: توجه ویژه رهبری از زمان ریاست جمهوری تاکنون به بچه های المپیاد و حمایت های ویژه شهید رئیسی از این باشگاه و دانش آموزان، جان تازه ای به این باشگاه بخشیده و مسئولیت ما را سنگین تر کرده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: دانش آموزان المپیادی در معتبرترین حوزه های دیجیتال فعال هستن و در حال حاضر اکثر نرم افزهای های فعال و پربازده کشور زیرنظر نخبگان المپیادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha