۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۶
کد خبر: 85567441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سازمان بسیج: غرب نگران گسترش فرهنگ ایرانی – اسلامی است

شیراز - ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ ایران غنی و ریشه دار و نگرانی غرب از گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر نخستین اجلاسیه شهدای رسانه و تجلیل از خبرنگاران فارس، اظهار کرد: دشمن در حالی که برای پیشگیری از انتشار فرهنگ ایرانی - اسلامی هر گونه توطئه و تلاش می‌کند، رسانه های گشور می‌توانند به این تلاش مذبوحانه پاسخ دهند.

وی افزود: ارزش و اهمیت فرهنگ و هنر در بین ملت ایران به گونه‌ای است که در طول تاریخ هر قومی که موفق به اشغال ایران شدند در برابر فرهنگ و هنر آن تسلیم شدند یا این فرهنگ سدی محکم در برابر مهاجمان شد.

سلیمانی افزود: فرهنگ و هنر امروز به عنصر رسانه هم مزین شده و رسانه در ایران مبتنی بر یک ریشه تاریخی هزاران ساله در خلق فناوری‌های پیام رسانی است، به گونه‌ای که بَرید از ابداع های ایرانیان بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: با وجود این پیشینه تاریخی و فرهنگی که همچون خورشیدی در دنیا می‌درخشد، اما رسانه های کشور هنوز تا پیشرفت و رسیدن به نقطه ترقی فاصله بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران باید در هوش مصنوعی در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته و این دانش و فناوری در اختیار رسانه نیز قرار گیرد.

سلیمانی یادآور شد: امروز نخبگان بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی فعال هستند و می‌توانیم به سرعت عقب ماندگی خود را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه فارس از نظر رسانه مبتنی بر ریشه عمیق هنری و تاریخی خود از قوی‌ترین‌ها است، اعلام کرد: باید با بهره گیری از همه فناوری‌ها عقب ماندگی‌های خود را جبران کنیم و ما نیز آماده‌ایم تا از اتاق‌های فکری که در این زمینه شکل می‌گیرد، حمایت کنیم.

سلیمانی اظهار کرد: ملت‌ ایران برای دنیا صلح و سعادت و آزادی را طلب می‌کند و جمهوری اسلامی پرچمدار صلح و سعادت است، در حالی که نظام سلطه تمام نیرو و توان خود را برابر این ملت بسیج کرد چرا که این ملت در هر حرکت خود فرهنگ و هنر خود را در سطح دنیا منتشر می‌کند.

وی یادآور شد: روزی سطح گسترده‌ای از دنیا از جمله در شبه قاره هند، به زبان فارسی سخن میگفتند اما انگلیس با اشغالگری ، زبان انگلیسی را جایگزین آن کرد.

فعال کردن ظرفیت‌های ۳۰ هزار مسجد در دستور کار است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: مسجد تنها عبادتگاه نیست و باید همه ظرفیت‌های آن را فعال کرد تا محل رجوع مردم با کارکردهای متنوع و چندگانه باشد.

سلیمانی افزود: کارکردهای مسجد باید با حضور خود مردم فعال شود و این برنامه در سازمان بسیج مستضعفین نیز در حال پیگیری است.

وی اعلام کرد: تا کنون در ۳۰ هزار مسجد کشور این برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا شاهد متجلی شدن همه کارکردهای مسجد هم برای عبادت و هم کانون جوشانی برای علم و دانش و حل مشکلات مردم و حتی رسانه باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha