پاک‌نژاد گزینه متخصص صنعت نفت است

تهران- ایرنا- یک کارشناس انرژی گفت: «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی نفت، مدیری متخصص بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای این وزارتخانه باشد.

«سید حمید حسینی» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در ارتباط با «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی نفت افزود: وزیر پیشنهادی نفت، امتیاز سوم را در کارگروه انتخاب وزیر به دست آورد و دو نفر دیگر نیز فقط به علت جوان‌تر بودن توانستند امتیاز بالاتری را کسب کنند. با این حال، با توجه به تجربه ۲۶ ساله پاک‌نژاد در صنعت نفت و فعالیت در بخش‌های نظارتی، تولید، بازرگانی، تحصیل در دانشگاه تهران و همچنین داشتن تخصص لازم برای مدیریت، می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت نفت باشد.

وی بیان‌داشت: در انفجار میدان نفتی رگ سفید شاهد بودیم که پاک‌نژاد ۵۷ روز بالای سر میدان بود و با مدیریت خود توانست آتش‌سوزی را مهار کند. کمتر مدیری در سطح بالا داریم که در این مواقع جان خود را به خطر بیاندازد.

حسینی گفت: پاک‌نژاد نسبت به افراد دیگر کابینه نیروی جوانی محسوب می‌شود و مورد اعتماد نفتی ها هم هست و تنها وزیری است مورد تایید نفتی‌های مناطق نفت خیز جنوب بوده و جایگاه دارد. علاوه بر آن دارای طرح، برنامه و بدون حاشیه بوده و در یک مسیر طببیعی در نفت رشد پیدا کرده است.

این کارشناس انرژی خاطرنشان کرد: برنامه وی حول محور افزایش تولید و رفع ناترازی و همچنین توجه به سیاستگذاری در وزارت نفت و برقراری رابطه و مدیریت آن با ارگان‌ و وزارتخانه‌های دیگر است؛ بنابراین به این دلیل که پاک‌نژاد نفت را خوب می‌شناسد می‌تواند گزینه مطلوب وزارت نیز باشد.

به گزارش ایرنا، پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت شغلی خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است.

وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.

پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.

وی از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری فعالیت می‌کرد. وی در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و از اعضای هیات مدیره این شرکت بود. مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های وی پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha