۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85567730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره شمالی: توکیو در پوشش صلح‌طلبی به دنبال تسلیحات هسته‌ای است

تهران- ایرنا- کره‌شمالی با انتقاد شدید از اظهارات اخیر نخست‌وزیر ژاپن، که از جهانی بدون سلاح‌های هسته‌ای حمایت کرده بود، توکیو را به تظاهر به صلح‌طلبی و پنهان کردن اهداف واقعی خود برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی، مقام‌های پیونگ‌یانگ اظهارات فومیو کیشیدا رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) و نخست‌وزیر این کشور را «گستاخانه» خواندند و توکیو را به دنبال کردن یک دستورکار پنهانی از مسیر ترویج اصول غیرهسته‌ای قدیمی متهم کردند.

کشیدا در مراسم سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، بر تعهد ژاپن به «سه اصل غیرهسته‌ای» تاکید کرد؛ اصولی که شامل فقدان مالکیت، تولید یا اجازه ورود سلاح‌های هسته‌ای به ژاپن می‌شود.

وی افزود: ماموریت ژاپن به عنوان تنها کشور آسیب دیده از جنگ‌افزار هسته ای، در تلاش برای دستیابی به جهانی بدون سلاح‌های اتمی است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) درهمین راستا نوشت: «واقعیت این است که در شرایط کنونی، دولت ژاپن توانایی کامل برای تولید سلاح‌های هسته‌ای در هر لحظه را دارد، اما اکنون به دنبال توجیه و فضایی برای مشروعیت بخشیدن به این قابلیت است.»

مقام‌های کره‌شمالی همچنین به تمایلات ژاپن برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای اشاره و به تلاش‌های توکیو برای تقویت همکاری‌های دفاعی در چارچوب شراکت امنیتی «اوکوس» (AUKUS) تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha