۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85567767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقرار ۴۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس خوزستان در مسیر چذابه

اهواز - ایرنا - سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان با اعلام خبر آماده‌باش کامل این سازمان از هفدهم مردادماه برای مراسم اربعین حسینی گفت: ۴۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران در مسیر چذابه مستقر شده است.

عارف شرهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران مستقر شده‌ و بالگرد اورژانس هوایی نیز در آشیانه در حالت آماده باش قرار دارد.

وی افزود: پنج اتاق سرد مجهز به تجهیزات سرمایشی در پنج نقطه از مسیر چزابه برای راحتی زائران تهیه و بنرهای آموزشی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی بر روی این اتاق‌ها نصب شده است.

شرهانی با قدردانی از استانداری و سایر مسئولان که برای کاهش گرما در منطقه مرزی پوشش سقفی، سایه‌بان و مه‌پاش فراهم کرده‌اند گفت: همکاران در حال ارائه آموزش‌های لازم به زائران در خصوص گرمازدگی هستند و تیم‌های بهداشت و درمان نیز در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همکاری دارند.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان ادامه داد:در صورت بروز هرگونه حادثه یا مشکل، زائران می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و مرکز ارتباطات به صورت ۲۴ ساعته اتفاقات اورژانسی و حوادث منطقه چذابه را پایش می‌کند.

وی توصیه کرد: عزاداران از پوشیدن لباس‌های ضخیم و پلاستیکی خودداری کنند و حتما از کلاه، عینک آفتابی و قمقمه آب استفاده کنند، همچنین در صورت داشتن احساس گرما، ضعف یا سرگیجه می‌توانند از اتاق‌های سرد تعبیه شده در طول مسیر بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۱۵۶ دستگاه آمبولانس و ۱۳۰ پایگاه شهری و جاده‌ای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال است و اورژانس هوایی نیز در چهار نقطه استان از جمله دزفول، اهواز، مسجدسلیمان و بهبهان فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha