۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85567802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ابرپروژه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحمان محمودی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: افتتاح این پروژه باعث پایداری شبکه گاز شرق کشور می‌شود و به عبارتی رینگ شرق کشور تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال از دشتک زابل به نهبندان به طول ۱۷۶ کیلومتر و با خط ۳۶ اینچ اجرا شده است بیان کرد: با اجرای این طرح رکود سرعت اجرای پروژه‌های شرکت گاز در سطح کشور شکسته شد و این ابر پروژه با این حجم کار در مدت یکسال اجرایی شد که در سطح کشور اقدام بی نظیری و شاخصی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با اجرای این ابر پروژه تا ۱۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز استان به صورت روزانه افزوده می شودو ظرفیت انتقال گاز استان سه برابر افزایش می یابد.

محمودی عنوان کرد: وجود همه تلاش‌هایی که برای گسترش شبکه گازرسانی در خراسان جنوبی انجام شده اما فقط از یک مسیر و شمال استان تغذیه خطوط گاز انجام می‌شود که در فصل سرما برخی مشترکان با افت فشار گاز مواجه می‌شوند و از جمله در بحران سرمای سال ۱۴۰۱ روزهای سختی برای مسئولان و مردم در تامین گاز پایدار رقم خورد به همین خاطر ابر پروژه انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از نظر پدافندی و افت فشار خیلی اهمیت دارد بیان کرد: فاز دوم طرح انتقال گاز از نهبندان به سربیشه در قالب خط تقویتی به شهرستان سربیشه متصل خواهد شد که در مرحله طراحی قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمودی با بیان اینکه جمعیت ۱۰۰ درصدی شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار است افزود: از مجموع ۴۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن استان تاکنون زیرساخت گاز در ۳۰ سایت انجام شده و ۱۲ سایت در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان و اینکه تکلیف ما گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۶ روستای استان گازرسانی شده است واکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون گازرسانی به ۲ هزار و ۲۷۴ واحد صنعتی استان انجام شده است که با این احتساب ۹۹ درصد صنعت استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha