۲۷ هزار کیلومتر از زمین‌های کشاورزی هرمزگان پایش شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۲۶ هزار و ۹۴۶ کیلومتر از زمین‌های باغی و زراعی استان از ابتدای سالجاری تاکنون به منظور جلوگیری از زمین خواری و تغییرکاربری غیرمجاز پایش شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، احمد سلگی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در این راستا ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی هرمزگان شناسایی شد که بندرعباس با ۶۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: تغییرکاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی در شهرستان‌های بستک با ۳۸ مورد، ۲۲ مورد میناب، ۱۳ مورد بندرخمیر، ۶ مورد جاسک، پنج مورد رودان و یک مورد بندرلنگه نیز شناسایی شد که با بررسی و تعیین تکلیف سایر اخبار رسیده به یگان حفاظت استان ۱۶۹ مورد اخطار توقف عملیات در سال‌جاری صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha