۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85567833
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ هزار سهام‌دار سمنانی چشم‌انتظار برخورداری از منافع سهام عدالت

سمنان - ایرنا - ۲۲۰ هزار و ۷۹ صاحب سهام عدالت در سمنان برای برخورداری از منافع این سهام تسریع در رفع مشکلات صورتحساب‌های مالی را خواستار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهام عدالت سال ۱۳۸۵ با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ترویج خصوصی سازی و بازار سهام توزیع شد و با اجرای این طرح ۳۹۲ هزار نفر در سمنان صاحب سهام عدالت شدند که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۹ نفر روش غیرمستقیم و بقیه روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام عدالت انتخاب کردند.

برگزاری انتخابات مجمع سهام داران عدالت سمنان برای انتخاب هیات مدیره پیش‌شرط و لازمه برخورداری از منافع سهام عدالت برای افرادی است که روش غیرمستقیم را برای خرید و فروش و دریافت منافع سهام عدالت انتخاب کرده‌اند و برگزاری انتخابات این مجمع برای انتخاب پنج نفر از افراد خبره به عنوان هیات مدیره شرکت جدید سرمایه‌گذاری سهام عدالت همچنان از سال ۱۳۹۹ تا کنون برگزار نشده است و یکی از دلایل مهم در تاخیر برگزاری مجمع انتخاباتی و پذیرفته نشدن نماد سهام عدالت سمنان در بازار بورس مشکلات صورتحساب‌های مالی است.

طبق گزارش‌ها از سال ۱۴۰۱ سازمان بورس و اوراق بهادار عهده‌دار سهام عدالت شد و قرار بود سهام‌عدالت سمنان در بازار بورس با نماد و سمنان با تکمیل حساب‌رسی بازگشایی شود، اما اکنون که در سال ۱۴۰۳ قرار داریم، نماد بورسی سهام عدالت این استان به دلیل نبود شفافیت صورتحساب‌های مالی در بازار سرمایه فعال نیست.

انتقاد نماینده ولی فقیه سمنان از وضعیت مبهم سهام عدالت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز با انتقاد از مبهم بودن وضعیت سهام عدالت مردم این استان از مسوولان خواست تکلیف سهام عدالت توسط دولتمردان روشن شود.

۲۲۰ هزار سهام‌دار سمنانی چشم‌انتظار برخورداری از منافع سهام عدالت

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: بسیاری از دارندگان سهام عدالت در سمنان به دلیل مشکلاتی که در شرکت تعاونی سهام عدالت ایجاد شده است نمی‌توانند از دارایی خود برای رفع نیازهایشان استفاده کنند، رفع این مساله باید مورد توجه دستگاه‌های مسوول قرار بگیرد.

نماد بورسی سهام عدالت سمنان غیرفعال در بازار سرمایه و پیگیری برای رفع مشکلات

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان هم گفت: نماد بورسی سهام عدالت این استان در بازار سرمایه پذیرفته نشد و غیرفعال است.

فاطمه امیرجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استانداری و اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی سمنان پیگیر رفع مشکلات و فعال شدن نماد بورسی سهام عدالت سمنان در بازار سرمایه هستند.

وی ادامه داد: مشکل در صورتحساب‌های مالی، عامل اصلی پذیرفته نشدن نماد بورسی سهام عدالت سمنان در بازار سرمایه است.

به گزارش ایرنا، بیشتر افرادی که سهامداری سهام عدالت به روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، علاوه بر شهروندان عادی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند که تسریع در انجام امور اداری و پذیرفته شدن نماد بورس سهام عدالت سمنان کمک بزرگی به این اقشار ضعیف جامعه در بهبود معیشت زندگی و تحقق رسالت توزیع سهام عدالت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha