۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85567868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر کودکان خراسان‌شمالی به دنیای مرموز ستارگان

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85567868
سفر کودکان خراسان‌شمالی به دنیای مرموز ستارگان

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ کودک و نوجوان زیر پوشش مراکز این استان در قالب اردوی علمی و نجومی به دنیای ستارگان سفر کردند و بارش‌های شهابی را به تماشا نشستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، فرهاد آقا بیگی روز چهارشنبه اظهار کرد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بجنورد، اسفراین و صفی آباد هستند در قالب اردوی علمی و نجومی به دنیای ستارگان سفر کردند.

وی افزود: این کودکان و نوجوان دختر و پسر به همراه مربیان در قالب اردوی علمی و نجومی شبی با آسمان با مباحث نجوم و بارش های شهابی آشنا شدند و به رصد ستارگان پرداخته و بارش های شهابی را به تماشا نشستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: اعضای کانون مرکز بجنورد نیز در قالب ۲ تیم ۲۵ نفره دختران و پسران در مدت ۲ روز متوالی با حضور در اردوگاه شهید چمران پارک ملی بش قارداش به رصد ماه و مشتری، زحل، مریخ و خوشه پروین پرداخته و در قالب کارگاه آموزشی صور فلکی علاوه بر آشنایی با صور فلکی، افسانه های مربوط به آن را نیز شنیدند.

سفر کودکان خراسان‌شمالی به دنیای مرموز ستارگان

وی افزود: بر این اساس، بررسی جایگاه نجوم در فرهنگ عامه، ضرب المثل ها و اصطلاحات در زبان فارسی توسط کارشناس مسئول فرهنگی،هنری و ادبی استان و انجام بازی های بومی و محلی از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده در حاشیه این اردوی علمی برای اعضای مراکز بجنورد بود.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: اعضای مراکز ثابت و سیار اسفراین و صفی آباد در سفری یک روزه به پارک ملی سالوک علاوه بر آشنایی با مباحث نجوم و بارش های شهابی توسط مربی و مدرس این کارگاه و رصد ستارگان، از پارک ملی منطقه سالوک بازدید کرده و از نزدیک با حیات وحش این منطقه آشنا شدند و به سوالات آن ها نیزدر خصوص پارک ملی و حیات وحش توسط کارشناسان محیط زیست حاضر در منطقه پاسخ داده شد.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در ۲۰ مرکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha