حدود ۱۲ هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون پرورش فکری خراسان‌شمالی شرکت کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۸۹۳ کودک و نوجوان این استان در فعالیت های تابستانه فرهنگی، هنری و ادبی این مراکز شرکت کردند.

فرهاد آقا بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۵۰ کارگاه تخصصی نقاشی، خوشنویسی، بازیگری، فیلمسازی، موسیقی، قصه گویی، هوش مصنوعی، مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ هزار و ۲۴۸ جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان موجود است که از ابتدای خردادماه سال جاری تاکنون ۲۲ هزار و ۴۴۳ جلد کتاب به امانت داده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استان دارای ۱۰ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار است و حدود ۱۲ هزار نفر عضو کودک و نوجوان دارد و در مجموع بیش از ۱۳۲ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در این مراکز موجود است.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت مهمترین زمان برای تربیت کودک و نوجوان است که در این خصوص باید برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

آقابیگی بر مشارکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های کانون تاکید کرد و افزود: اعضای کانون ها در سالجاری پاتوق های مختلفی در زمینه های ادبی، فرهنگی، هنری و علمی تشکیل دادند که مربیان بر فعالیت های آنان نظارت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به ایام محرم کودکان و نوجوانان عضو کانون های این استان پاتوق هیات قاصدان نینوا تشکیل دادند که فعالیت آنان با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا است.

به گزارش ایرنا، طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha