استاندار: هرمزگان به تشکل‌های ایده‌پرداز نیاز دارد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، با قدردانی از تلاش‌ و دغدغه‌مندی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی استان در میدان کمک و رفع مسائل، گفت: نیاز امروز استان هرمزگان ایده‌پردازی در حوزه‌هایی است که تشکل‌های مردمی می‌توانند در آن نقش آفرین باشند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از سازمان‌های مردم نهاد استان هرمزگان بیان کرد: تشکل‌ها از جنس دغدغه و درد مردم هستند و باهدف درمان و حل مشکلات جامعه ایجاد می‌شوند.

وی تلاش برای رفع مشکلات مردم را جزو الطاف الهی دانست و بیان کرد: شکل گیری تشکل‌های مردم نهاد یکی از نشانه‌های رشد و بلوغ جامعه در عرصه‌های مختلف و نشانه‌ پختگی و پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان انظباط بخشی را نتیجه وجود تشکل‌های مردم نهاد برشمرد و گفت: این انضباط بخشی علاوه بر کمک در حل مشکلات جامعه، مدیران را از مدیریت‌های اورژانسی و چریکی دور می‌کند.

دوستی، تجربه همکاری با تشکل‌ها در حل مسائل استان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: سمن‌ها و تشکل ها در خدمت‌رسانی و یاری‌رسانی به مردم به‌ویژه در مواقع بحران‌های استان نقش بسزایی داشته‌اند و نیروهای مردم نهاد نخستین گروه‌هایی پای کار بودند.

نیاز داریم علاوه بر تشکل‌هایی که در میدان عمل برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، تشکل‌هایی داشته باشیم که در راستای ایده‌پردازی و بازآرایی تفکرات تلاش کنند تا از فقر ایده‌ها در جامعه گذر کنیم.وی با استناد به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، آتش به اختیار بودن تشکل‌های مردم نهاد برای حل مشکلات جامعه را ارزشمند دانست و گفت: نیاز داریم علاوه بر تشکل‌هایی که در میدان عمل برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، تشکل‌هایی داشته باشیم که در راستای ایده‌پردازی و بازآرایی تفکرات تلاش کنند تا از فقر ایده‌ها در جامعه گذر کنیم.

دوستی با اشاره به عملکرد خوب سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خطاب به فعالان این عرصه نیز گفت: اگر شما بتوانید یک انسان را از هر نوع آسیبی که او را تهدید می‌کند، نجات دهید یا اینکه افرادی را به مسیر مناسب زندگی هدایت کنید موفق قلمداد می‌شوید و تنها بستری که می‌تواند فرزندان جامعه را ساماندهی کند و در توسعه کشور نقش داشته، باشد تشکل‌های مردم نهاد هستند.

در این مراسم از تشکل‌های مردمی هرمزگان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ورزش، جوانان، گردشگری، امداد و بهزیستی با اهدای تندیس و لوح قدردانی شد.

همچنین استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تشکل‌های مردم نهاد استان هرمزگان که از ۲۲ مردادماه آغاز شده و تا امروز ۲۴ مردادماه ادامه دارد، بازدید کرده و مستقیم با فعالان این حوزه گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha