ملی‌پوش بسکتبال بانوان: امیدوارم به بازی‌های آسیایی ناگویا اعزام شویم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش بسکتبال بانوان ایران گفت: امیدوارم با اعزام تیم ملی در دوره بعدی بازی‌های آسیایی در ناگویای ژاپن موافقت کنند چرا که تجربه بسیار خوبی برایمان می‌تواند باشد.

فائزه شهریاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: همان‌طور که ما کم تجربه هستیم مسلما مربیان ایرانی هم کم تجربه هستند و نیاز به تجربه دارند و متفاوت با هم نیستند. النی کاپوجیانی خیلی روی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران تاثیر گذاشت و باعث شد تا از رتبه هشتم به دوم در دویژن B صعود کنیم. او سبک بازی ما را تغییر داد و باعث رشد تیم شده است.

وی افزود: تلاش او برای حضور ما در جام ویلیام جونز بسیار در کسب نتیجه خوب در کاپ آسیا تاثیرگذار بود. متاسفانه به دلیل کم تجربگی با یک پنالتی از تیم مقابل باختیم و می‌توانستیم صعود کنیم. سال دیگر هم کار سختی در پیش داریم زیرا چین‌تایپه تیم قدرتمندی است و سال‌هاست در دویژن A بازی کرده است. همچنان به دیدارهای دوستانه نیاز داریم تا بتوانیم نمایش خوبی مقابل این تیم‌ها داشته باشیم.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان یادآور شد: خداراشکر در این چند سال به مسابقات مختلفی اعزام شدیم که از لحاظ فنی در روند تیم تاثیرگذار بود. بچه‌ها واقعا توانمند هستند و تنها تقاضای من این است که این اعزام‌ها مداوم باشد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون بسکتبال استعدادیابی را انجام می‌دهد و برنامه‌ریزی تازه‌ای را آغاز کرده که باید صبور باشند تا بسکتبال بانوان به نتیجه مطلوب برسد. برخی توقع دارند خیلی زود به نتیجه برسیم در حالی که اینگونه نیست چرا که لباس‌های مخصوص بانوان مسلمان هشت سالی تائید شده است.

شهریاری گفت: بعد از سال‌ها به کاپ آسیا اعزام شدیم و برای اولین بار توانستیم تیم‌هایی که فکرش را هم نمی‌کردیم را ببریم همین موضوع نشانه رشد بسکتبال بانوان است. تیم ملی نیاز به دیدارهای دوستانه و بین‌المللی بیشتری دارد. متاسفانه تیم‌های بسکتبال و والیبال بانوان را به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نکردند. از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم تا در دوره بعدی بازی‌ها فارغ از هر نتیجه‌ای حضور یابیم.

مسابقات دویژن B کاپ آسیا اواخر مرداد سال گذشته با حضور هشت تیم به میزبانی تایلند برگزار شد که تیم بسکتبال بانوان ایران با صعود تاریخی به فینال این مسابقات و در رقابتی نزدیک مقابل اندونزی شکست خورد و نتوانست جواز حضور در دویژن A قاره کهن را کسب کند.

نماینده کشورمان بعد از دو برد برابر مالزی و مغولستان و شکست مقابل اندونزی به عنوان تیم دوم گروه الف به دور دوم بازی‌ها راه پیدا کرد و در این مرحله با برتری ۵۴ بر ۴۱ مقابل قزاقستان برای نخستین بار در طول تاریخ به مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا صعود کرد که در این مرحله نیز با شکست اردن به فینال راه یافت.

تیم بسکتبال بانوان کشورمان سال گذشته و اواسط مرداد ماه به همراه سرمربی یونانی خود پیش از اعزام به تایلند در جام ویلیام جونز در چین‌تایپه حضور یافت که متحمل ۵ شکست برابر تیم دوم چین‌تایپه، کره‌جنوبی، فیلیپین، تیم اول چین‌تایپه و یک تیم لیگ ژاپن شد.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان: امیدوارم به بازی‌های آسیایی ناگویا اعزام شویم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha