۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85568037
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

مرکز خراسان‌شمالی بدون شهربازی

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبر: 85568037
مرکز خراسان‌شمالی بدون شهربازی

بجنورد- ایرنا- تنها شهربازی بجنورد مرکز خراسان شمالی که زمانی تنها دلخوشی کودکان در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت بود در حال گذر از دوران فرسودگی است و کودکان بجنوردی شادمانه های خود را پشت درهای بسته این مکان تفریحی سپری می کنند.

به گزارش ایرنا، سکوت خاصی در فضای شهربازی حاکم شده گویا تمام شادی های کودکانه فرزندان در میان کوچه پس کوچه های شهر جاریست.

شهربازی که زمانی نوستالژی کودکانه شهروندان بجنوردی بود اینک غباری از کهنگی و درماندگی بر چهره اش نشسته و بوی زنگارش فضای پارک را گرفته است.

فصل تابستان جمعیت زیادی از شهروندان به همراه کودکان خود راهی این مرکز تفریحی و سرگرمی می شدند اما مدتی است با گذر از آن افسوس می خوریم که چرا شهرستانی با جمعیتی حدود ۲۲۰ هزار نفری باید از داشتن یک شهربازی مناسب محروم باشد.

موضوع محرومیت مردم و کودکان از داشتن یک شهربازی ساده تبدیل به معضلی بغرنج شده است زیرا که با تعطیلی تنها شهربازی این شهر کودکان محروم از سرگرمی شده اند.

شهروندان بجنوردی سوال می کنند که آیا امیدی به بازگشایی و راه اندازی مجدد این مکان تفریحی و سرگرمی وجود دارد یا خیر؟

چند سالی است که شهرداران بارها از راه اندازی این شهربازی خبر دادند اما گفته هایشان هیچگاه عملی نشد و اکنون این شهربازی به جای خدمات دهی به فرزندان ما به مخروبه ای تبدیل شده است.

مرکز خراسان‌شمالی بدون شهربازی

۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز

عضو شورای شهر بجنورد با بیانی امیدوارکننده خبر از تجهیز تنها شهربازی مرکز استان داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال امسال برای بهسازی و تجهیزات شهربازی بجنورد تخصیص یافت.

مهدی معلم اظهارکرد: شهربازی بجنورد نیاز به بهسازی و تجهیزات به روز دارد و با توجه به قدمت آن هیچگونه تغییری برای تجهیز انجام نشده است.

وی افزود: درخواست های متعددی از سوی شهروندان برای احیا شهربازی به شورای شهر ارسال شده و نیاز است به خواسته به حق آنان جامه عمل بپوشانیم.

عضو شورای شهر بجنورد اضافه کرد: قرارداد قبلی راهبر شهربازی به اتمام رسیده است ولی با توجه به نیاز شهر اعتباراتی از محل شهرداری برای تجهیز، بهسازی و احیای آن تخصیص داده و تا پایان امسال مجموعه تفریحی خوبی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بیشتر سرمایه گذاران به ایجاد شهربازی‌های سرپوشیده علاقه دارند و اگر در مراکز استان‌ها شهربازی روباز ایجاد می‌شود، بخش عمرانی آن‌ها توسط پیمانکار و خرید دستگاه‌ها توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.

معلم تاکید کرد: با توجه به اینکه فضای مناسب برای فعال کردن شهربازی بجنورد وجود دارد و نیاز به محوطه‌سازی نداریم، سرعت کار زیاد خواهد بود و فقط خرید و نصب تجهیزات باید انجام شود.

مرکز خراسان‌شمالی بدون شهربازی

نبود سرمایه گذار

شهردار بجنورد نیز در این زمینه گفت: در حوزه سرمایه گذاری خصوصا شهربازی هیچ کسی تمایل به سرمایه گذاری ندارد چرا که توجیه فاقد توجیه اقتصادی لازم است.

سید محمدعلی کشمیری با اشاره به بهسازی مجموعه شهربازی بجنورد اظهارکرد: تجهیز و بهسازی این مجموعه یکی از مصوبات شهرداری در حوزه بسته‌های سرمایه گذاری بوده ولی تاکنون کسی برای سرمایه گذاری در آن ورود نکرده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در شهربازی برای بخش خصوصی نفع اقتصادی ندارد، با شرایط فعلی لازم است شهرداری با اعتبارات خود برای بهسازی و خرید تجهیزات این مجموعه بازی ورود پیدا کند.

شهردار بجنورد اضافه کرد: امکان مشارکت بانک‌ها برای اجرای طرح شهربازی وجود دارد، شهربازی جزو پروژه‌های شاخص بجنورد محسوب می‌شود و لزوماً باید به سمت اجرای آن برویم.

وی ادامه داد: شهر بجنورد حدود ۳۰ سال پیش شهر بازی داشت، اما اکنون حدود چهار سال است که شهربازی ندارد، قرارداد راهبر شهربازی سابق بجنورد این بود که پس از ۲۰ سال فعالیت باید وسایل بازی را که در آنجا وجود دارد تحویل دهد و مدت فعالیتش به پایان برسد.

کشمیری با بیان اینکه راهبر شهربازی بجنورد، قراردادش تمدید نشده است تاکید کرد: چندین ماه قبل گفت و گو با پیمانکاران، دارندگان و اتحادیه شهربازی‌ها انجام شده تا راه مناسبی برای راه‌اندازی شهربازی بجنورد پیدا کنیم.

وی بیان کرد: افزایش قیمت فلزات، تاثیر قیمت ارز بر تجهیزات فنی و قطره‌چکانی بودن بازگشت سرمایه تحت عنوان بلیط، آن هم در یک بازه محدود زمانی در بجنورد از جمله دلایل خارج شدن شهربازی روباز بجنورد از نظر توجیه سرمایه‌گذاری بوده است.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که بیشتر سرمایه گذاران به ایجاد شهربازی‌های سرپوشیده علاقه دارند و اگر در مراکز استان‌ها شهربازی روباز ایجاد می‌شود صرفاً بخش عمرانی آن‌ها توسط پیمانکار و خرید دستگاه‌ها توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha