تصادفات ۲۵ هزار سال از عمر مفید مردم تربت‌حیدریه کاست + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۲۵ هزار سال از عمر مفید مردم این شهرستان طبق تحقیقات انجام شده در بازه زمانی ۱۰ ساله، بر اثر تصادف‌های رخ داده کاسته شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد قربانی روز چهارشنبه در نخستین کارگروه تخصصی «منادیان جوانی جمعیت» به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: ۱۷۴ هزار سال عمر مفید مردم این شهرستان به دنبال مرگ‌های زودرس کاسته شده است که تصادف‌ها یکی از علل کاهش عمر مفید به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بیشتر فوتی‌های شهرستان تربت حیدریه در سن ۲۵ تا ۳۰ سال و به عبارت بهتر در بین فعال‌ترین قشر جامعه رخ داده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ارقام ارایه شده را حاصل یک پژوهش انجام شده توسط این معاونت دانست و گفت: بر طبق تحقیقات یاد شده همچنین مرگ، طلاق، مهاجرت به خارج و ناباروری از جمله عوامل کاهش جمعیت است.
وی ادامه داد: بر طبق ارقام ارایه شده توسط مرکز آمار ایران و بر اساس تحقیقات انجام شده در شهرستان تربت حیدریه، از سال ۹۰ تعداد مرگ و میر در این شهرستان حدود هزار و ۵۰۰ مرگ در سال بوده است که در بازه زمانی ایام کرونا حدود ۵۰۰ مرگ و میر به این تعداد در سال اضافه شده است.
قربانی گفت: برای تحقق طرح ملی جوانی جمعیت باید به یک رویکرد علمی و منطبق بر واقعیت‌های این منطقه دست یابیم.

سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در جاده های خراسان رضوی بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند که جاده تربت حیدریه یکی از نقاط حادثه‌خیز و با تصادف بالا به شمار می رود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha