۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85116340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادران باردار و نوزاد تازه متولد شده در تربت‌حیدریه تجلیل شدند

تربت‌حیدریه - ایرنا - همزمان با روز ملی جمعیت در مراسمی نمادین و تشویقی از ۱۲ زوج ؛ ۱۰ مادر باردار و ۱۵ مادر نوزاد تازه متولد شده در تربت حیدریه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شنبه ایرنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در این مراسم گفت: موضوع مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است تا جامعه در آینده نزدیک با پیری و تبعات مخاطره آمیز ناشی از آن مواجه نشود.
دکتر الهام بهره‌مند افزود: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت علاوه بر برگزاری کارگاههای آموزشی زوج‌های جوان نسبت به ارائه تسهیلات لازم و رایگان برای کمک به زوج های نابارور اهتمام دارد.

مادران باردار و نوزاد تازه متولد شده در تربت‌حیدریه تجلیل شدند

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: طی چند سال گذشته ۱۰ هزار زوج نابارور در جغرافیای زیر پوشش این دانشگاه که شهرستانهای زاوه و رشتخوار را نیز شامل می شود، تحت حمایت و درمان قرار گرفتند که نتایج خوبی داشت.
دکتر حسین ابراهیمی‌پور شاخص باروری این خطه از خراسان رضوی را در سال گذشته با رشد قابل ملاحظه ۱.۹۵ اعلام کرد و گفت: این رقم سال قبل از آن ۲.۰۰۴ بود که ضروریست بر اساس سند طرح جوانی جمعیت کشور به میزان مطلوب ۲.۵ درصد برسد.
وی گفت: در بین سه شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نرخ زادآوری و افزایش جمعیت مه‌ولات از وضعیت نسبتا بهتری برخوردار است.
وی افزود: طی یک سال اخیر ۶۶۴ هزار و ۶۵۸ مراقبت بهداشتی شامل مراقبت مادران باردار، کودکان، واکسیناسیون، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و مراقبت‌های گروه سنی مختلف در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ارائه که در این راستا ۴ هزار و ۳۳۲ کارت بهداشت صادر و ۵۶ هزار و ۷۵۴ نفر حداقل یک‌بار خدمات دریافت کردند.
وی گفت: در همین بازه زمانی ۹۷ هزار و ۱۵۶ ویزیت رایگان زوج های جوان انجام و به ۳۴ هزار و ۴۳۹ نفر خدمات درمانی ارائه شد.
ابراهیمی‌پور با بیان این‌که طی یک سال گذشته در آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت تربت حیدریه افزون بر ۱۵ هزار نفر حدود ۶۴ هزار خدمت با هدف رشد جمعیت دریافت کردند، افزود: این رقم در آزمایشگاه مرکز بهداشت شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه ولات با ۱۲ هزار و ۲۹ مراجعه کننده تعداد ۵۳ هزار و ۲۱۴ خدمت و در آزمایشگاه مرکز جامع سلامت شهر شادمهر از توابع مه ولات نیز ۳ هزار و ۳۳۶ نفر مراجعه با ۱۰ هزار و ۳۱۲ خدمت بود.

گفتنی است طی هفته های اخیر برخی مسوولان تربت حیدریه همچون فرماندار، امام جمعه و رییس تامین اجتماعی از روند کنونی زاد و ولد در این خطه از خراسان رضوی ابراز نگرانی کرده و وضعیت موجود را منتهی به پیری جمعیت منطقه ارزیابی کردند.

بر اساس آمار غیررسمی جمعیت شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha