ارائه برنامه‌ منسجم وزیران پیشنهادی اقتصاد، ارتباطات، کشور، علوم، دفاع و آموزش و پرورش

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیران پیشنهادی اقتصاد، ارتباطات، کشور، آموزش و پرورش، علوم و دفاع برنامه‌های بسیار منسجمی در کمیسیون امور داخلی کشور ارائه کردند.

سید روح الله موسوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح جلسات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با وزیران پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: هفت تن از وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حضور یافته و برنامه ها، سوابق و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه برنامه های ارائه شده وزیران پیشنهادی باید با اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله هفتم توسعه همخوانی داشته باشد گفت: ارزیابی برنامه‌های ارائه شده وزیران پیشنهادی تا امروز در کمیسیون شوراها ادامه دارد و جمع بندی نظرات هم بزودی تحویل هیات ریسه مجلس می‌شود.

نماینده مردم لردگان اضافه کرد: وزیران پیشنهادی اقتصاد، ارتباطات، کشور، آموزش و پرورش، علوم و دفاع برنامه‌های بسیار منسجمی در کمیسیون امور داخلی کشور ارائه کردند و همه وزرا هم تا این لحظه برنامه های قابل قبولی داشتند.

موسوی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:ستار هاشمی جوانترین وزیر معرفی شده دولت چهاردهم است که با داشتن بر نامه‌های تجربی و مدیریتی خوب در این حوزه اشرافیت کامل دارد و ما خوش بین هستیم که مجلس به این وزیر پیشنهادی جوان ،نخبه و دانشمند اعتماد کند.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، توجه به معیارهای رهبر انقلاب در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دکتر پزشکیان در معرفی اعضای کابینه به توصیه های رهبر انقلاب عمل کرده است و نمایندگان هم به این شاخص ها توجه جدی دارند.

موسوی، تعامل حداکثری دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: شروع بکار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم با هم است و این نکته مهمی برای آغاز همکاری های دو قوه است که امیدواریم همان طور که رهبر انقلاب فرمودند موفقیت رئیس جمهور را موفقیت همه و نظام بدانیم چون این هم افزایی می تواند برای پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه کشور موثر باشد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته جاری در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha