بررسی اجرایی‌سازی مصوبه راهبردهای فرهنگی حمایت از کالای ایرانی

تهران- ایرنا- جلسه تدوین آیین‌نامه اجرایی مصوبه «راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در سطوح خانواده، جامعه، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی» در ستاد نظارت و راهبری فرهنگی اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه تدوین آیین‌نامه اجرایی مصوبه مصوبات شماره ۸۰۷ و ۸۴۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (حمایت از کالای ایرانی) با حضور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و نهادها در ستاد نظارت و راهبری فرهنگی اجتماعی برگزار شد.
در این جلسه ابراهیم شکرانی، محمد عصاره، جواد خاندوزی (از ستاد نظارت و راهبری فرهنگی اجتماعی) و امیر حاج سلمانی از مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی و نمایندگانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت، وزارت آموزش‌ و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.
شکرانی، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، به تشریح دستور رهبری مبنی بر قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت پیگیری حسن اجرای مصوبات در همین راستا با توجه به شعار سال (جهش تولید) پرداخت.
در این جلسه مقرر شد؛ گزارش عملکرد کتبی توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیرامون میزان تحقق مصوبه مذکور ارائه شود و جهاد دانشگاهی نسبت به وضعیت‌شناسی حمایت از کالای ایرانی، اقدام کند. همچنین در سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۹ آذرماه)، دستگاه‌هایی که در اجرای این مصوبه تلاش و همکاری بیشتری داشته‌اند مورد تجلیل قرار گیرند.
این آیین‌نامه، بعد از نهایی شدن در جلسات ستاد نظارت و راهبری فرهنگی اجتماعی با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، برای تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha