چهارهزار و ۶۶۵ زائر از استان مرکزی به مقصد پایانه‌های مرزی غرب کشور سفر کردند

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: چهارهزار و ۶۶۵ زائر کربلا از این استان با استفاده از ۱۹۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا استان به مقصد پایانه‌های مرزی غرب کشور سفر کردند.

«مهرداد جهانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد زائر اربعین حسینی از ابتدای طرح اربعین (۱۶ مرداد) تا پایان ۲۳ مردادماه جاری برای پیاده‌روی از استان مرکزی اعزام شدند.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۸۰ نفر زائر روز گذشته توسط ۱۱۹ دستگاه ناوگان عمومی از استان مرکزی به سمت مرزهای غربی کشور عزیمت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برای کمک به جابه‌جایی زائران، ۲۸ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۱۹ دستگاه ناوگان و ۲۴۶ نفر راننده از مبدا استان مرکزی فعالیت داشتند.

جهانی افزود: با توجه به نزدیک شدن به آیین معنوی اربعین حسینی(ع)، تقاضای بلیط اتوبوس در پایانه‌های مسافربری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) تقاضای مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

جهانی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی(ع) استان مرکزی سال گذشته با ۴۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به پایانه‌های مرزی اعزام شدند که امسال ۴۹۰ دستگاه خودرو برای جابه‌جایی ۱۸ هزار زائر در استان پیش‌بینی شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha