کم‌فروشی صنایع غذایی در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: عدم تطبیق وزن مواد غذایی بسته‌بندی با وزن درج شده بر روی کالا یا کم‌فروشی در بسته‌بندی صنایع غذایی استان، برای دومین سال پیاپی روند کاهشی داشته است.

سیدمحمد سجادی عطار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در مهرماه ۱۳۴۱ حدود ۵۴ درصد وزن نمونه‌گیری‌های موسسات صنایع غذایی استان با وزن واقعی کالا منطبق نبود، در مردادماه ۱۴۰۲ عدم انطباق وزن بسته‌بندی‌ها با رقم درج شده بر روی آن به ۴۰ درصد رسید.

وی گفت: با تداوم نظارت ها و بازرسی ها از کارخانجات صنایع غذایی و همچنین نمونه گیری از مواد غذایی بسته بندی در بازار، هم اکنون ناهمخوانی وزن واقعی کالا با وزن درج شده بر روی کالا مطابق آخرین بررسی ها به ۱۸ درصد رسیده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: البته کم‌فروشی صنایع غذایی در نمونه های موجود در بازار کمی بیشتر از ۱۸ درصد است که نشان می دهد بسیاری از نمونه های موجود در بازار که دارای کمبود وزن است، مربوط به تولیدات ماه های قبل است.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند که برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

صنایع غذایی نیمی از واحدهای زیر پوشش اداره کل استاندارد خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha