کم‌فروشی در صنایع غذایی خراسان رضوی رو به کاهش است

مشهد-ایرنا- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: کم‌فروشی در بسته‌بندی های صنایع غذایی این استان، طبق مقایسه نتایج آزمون‌های این اداره کل پیرامون وزن‌کشی از بسته‌بندیها در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال رو به کاهش است.

محمد سجادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نتایج بررسی مداوم وزن بسته‌بندی شرکت های تولیدکننده موادغذایی خراسان رضوی در سال گذشته نشان داد که ۵۰ درصد از آزمونها محتوی مواد غذایی در داخل بسته‌بندی کمتر از میزان درج شده روی بسته است.

وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مراجع نظارتی و تداوم پایش وزن اقلام بسته بندی شده در صنایع غذایی خراسان رضوی، روند تخلفات در این زمینه کاهش یافته است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۶ مورد نمونه‌برداری از تولیدات صنایع غذایی استان صورت گرفته است که ۲۴۲ مورد از بازار و ۱۵۴ مورد از خط تولید صنایع غذایی بوده است.
وی ادامه داد: عدم انطباق وزن بسته با وزن اعلامی و یا همان مردودی آزمون در نمونه های بازار ۴۳ درصد بوده است، تولیداتی که برخی مربوط به انبارها و تولیدات ماههای قبل بوده است.

سجادی گفت: مردودی آزمونهای وزن کشی بسته بندی غذایی در تولیدات جدید صنایع غذایی نیز ۳۷ درصد بوده است، در مجموع میانگین مردودی و عدم انطباق وزن محصولات صنایع غذایی استان به ۴۰.۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: پایش وزن بسته بندی صنایع غذایی استان طی سال جاری ادامه خواهد داشت و طبق برآوردها با نظارتهای بیشتر این تخلفات و همان عدم انطباق وزن بسته‌بندی با وزن اعلام شده به حدود ۱۰ درصد تا پایان سال کاهش یابد.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری در کشور است و در حال حاضر هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد داشته و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

صنایع غذایی نیمی از واحدهای زیرپوشش اداره کل استاندارد خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha