توافق مهم و پایان نگرانی قلعه‌نویی؛ معافیت ملی‌پوشان به شرط تأسیس آکادمی و توسعه فوتبال

تهران- ایرنا- گفته می‌شود در توافقی که میان فدراسیون و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده، قرار بر این است که بازیکنان مشمول تیم ملی به شرط تأسیس آکادمی مجهز در شهرهای دور افتاده و همچنین کمک به توسعه فوتبال در ایران از خدمت سربازی معاف شوند.

به گزارش ایرنا، بحث سربازی برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به یک نگرانی بزرگ برای کادرفنی و در رأس آنها امیر قلعه‌نویی تبدیل شده بود. بخصوص که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا هم آغاز شده و تیم ملی شهریورماه باید به مصاف قرقیزستان و سپس امارات برود. دیدار با امارات به دلیل مشکلات خروجی بازیکنان مشمول بسیار مهم بود اما به نظر می‌رسد بحث خدمت سربازی حل شده و ملی‌پوشان دیگر دغدغه‌ای از این بابت نخواهند داشت.

گویا جلسه نهایی میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده و طرفین به توافق مهمی در این رابطه دست یافته‌اند. گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی که مشمول هستند، به شرط تأسیس آکادمی در یکی از شهرهای دور افتاده و کمک به توسعه فوتبال در ایران از خدمت سربازی معاف می‌شوند. اتفاقی که هم می‌تواند نگرانی از بابت غیبت احتمالی این بازیکنان در بازی‌های بین‌المللی را کاهش دهد و از طرفی به توسعه فوتبال و تجهیز امکانات در مناطق دور افتاده کمک کند.

این خبر قرار است به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شود و در آستانه بازی خارج از خانه شهریورماه مقابل امارات بخشی از دغدغه امیر قلعه‌نویی و کادرفنی تیم ملی را کم کند. فقط نکته‌ای می‌ماند؛ اینکه تکلیف بازیکنانی نظیر امید نورافکن که به ملوان رفتند و برای انجام خدمت سربازی پیراهن این تیم را پوشیدند چه خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha