۶ مولفه موثر در تنظیم بازار از نگاه قائم مقام وزیر صمت چیست؟

سمنان - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه‌های توزیع کالا برای تقویت آرامش بازار گفت: تولید، واردات، صادرات، توزیع، نظارت و تعزیرات ۶ مولفه مهم و موثر در تنظیم بازار و کاهش نوسان قیمت کالاهاست.

به گزارش ایرنا، سید مهدی فرحی روز چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی سمنان در سالن همایش اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت این استان افزود: راهکارهای اصلاح شیوه‌های توزیع کالا با بهره‌گیری از روش‌های توزیع در پنج کشور مختلف شناسایی و در قزوین با موفقیت انجام شد و به زودی با قرار گرفتن در سامانه «رستا» در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه زنجیره تولید مرتبط با صنایع و زنجیره واردات و صادرات مرتبط با نیاز مردم است، تصریح کرد: باید کالاهای مورد نیاز مردم در بازار عرضه و کالاهای اضافه برای پیشگیری از مخدوش شدن تولید، صادر شود.

وی با تاکید بر کنارگذاشتن روش‌های سنتی و غیرکارآمد در زنجیره نظارت و بازرسی برای تقویت آرامش بازار ابراز کرد: زنجیره تعزیرات باید با قدرت و اهتمام با تخطی‌گران، برخورد کند که همه این موارد با ارتقا سامانه‌های برخط و برنامه‌های پیشرفته در حال انجام است.

۶ مولفه موثر در تنظیم بازار از نگاه قائم مقام وزیر صمت چیست؟

توسعه سامانه «رستا» برای تسهیل‌گری در توزیع کالا

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: سامانه «رستا» برای تسهیل در توزیع کالاها به زودی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی سامانه «رستا» برای توزیع لاستیک در کشور از مدتی پیش فعال شد و در مرحله‌های بعدی کالاهای اساسی شهروندان و روغن موتور نیز در این سامانه توزیع می شود.

فرحی با اشاره به لزوم به روزرسانی روش‌های نظارت بر کالاها، گفت: نظارت‌های چشمی، دستی و انسانی دیگر کارآیی لازم را ندارد و باید به سمت نظارت سامانه‌ای و شبکه‌های مجازی پیش‌رفت تا هر جا تخلفی دیده شد مردم بتوانند به صورت پیام، صوت و عکس موارد را گزارش دهند.

وی از ارتقای سامانه ۱۲۴ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده این سامانه برای ۶۰ درصد از مردم شناخته است که با ارتقا آن و نصب یک برنامه بر روی گوشی، می‌توان از طریق نوشتاری، شنیداری و تصویری نظارت‌های مردمی را پای کار آورد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به فعالیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، بیان کرد: حدود یک درصد از واحدهای کسب کشور در سمنان است.

به گزارش ایرنا، بازدید از شرکت‌های شکوفا شیمی و شکوفا بهداشت آرین (پرژک)، مکث الکترونیک مهدیشهر، نشست با فعالان اقتصادی و شرکت در نشست شورای اداری صنعت ، معدن و تجارت سمنان از برنامه‌های سفر یک روزه فرحی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha