پروژه تالار مرکزی ساری مراحل پایانی را می گذراند

ساری- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: حدود سه درصد از عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی ساری باقیمانده است که در تلاشیم امسال به انجام رسیده و تالار به طور کامل بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، احسان آهنگر شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران مرکز استان در محل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: در حوزه عملیات اجرایی بخشی از امور جزئی این مجتمع مانند نصب سیستم تخصصی نور باقیمانده که در حال انجام است و مراحل اداری واگذاری مجتمع نیز باید انجام شود.

وی افزود: روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مشاور عمرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران برگزار شد گلایه ام را از عدم انجام وعده‌ای که برای بهره‌برداری این تالار داده شده بود عنوان کرده و خواستم اگر وعده‌ای داده می‌شود، صادق باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد هدف دوستان از افتتاح مجتمع تالار مرکزی در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری حداقلی از مجموعه بوده و طی این ۲ سال نیز چند برنامه در تالار مجتمع برگزار شد اما مردم انتظار دارند که بهره‌برداری به طور تمام و کمال انجام شود و این انتظار هم به جا و به حق است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: ریزه‌کاری‌هایی از عملیات اجرایی باقیمانده که در حال انجام است. زیرساخت نور تخصصی سالن نصب شده و پروژکتورها قرار است به زودی نصب شود.

آهنگر افزود: معتقدیم باید بهترین اتفاق برای این مجموعه رقم بخورد و امید است با اجرای همه بخش‌های باقیمانده، امسال شاهد بهره‌برداری کامل از این زیرساخت مهم فرهنگی استان باشیم.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی و هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضایی برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد اما در دولت‌های مختلف تکمیل این طرح محقق نشد.

در دولت سیزدهم نیز تکمیل این مجموعه مورد تاکید قرار گرفت. یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر ۲۵ آذر ۱۴۰۰ به این استان تکمیل تالار مرکزی ساری بود که‌ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در سفر نخست رئیس‌جمهور شهید به مازندران نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران با عنوان تالار مرکزی ساری۱۱ شهریور ۱۴۰۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت اما پس از آن نیز این تالار مورد استفاده قرار نگرفت و مدتی بعد اعلام شد که هنوز بخش‌هایی از عملیات تجهیز مجتمع انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha