درجه هشت شهرداری‌ در استان هرمزگان ارتقا یافت

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: درجه هشت شهرداری استان در پی اعلام موافقت وزیر کشور ارتقا یافت که این گام مهم نتیجه تلاش در مسیر توسعه شهری است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: در اعلام اخیر وزارت کشور ۳۳ شهرداری ارتقای درجه گرفتند که سهم هرمزگان ۳۰ درصد این تعداد بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور درجه شهرداری بستک به هفت، شهرداری های «پل خمیر و تازیان پایین بندرعباس» به پنج ارتقا یافت و شهرداری های «سردشت بشاگرد، بالاشهر رودان، گروک سیریک، شهردالی و لمزان بندرلنگه» نیز به درجه چهار رسیدند.

استاندار هرمزگانی با بیان اینکه پیش از این شهرداری بندرلنگه نیز بعد از سالیان به درجه هشت ارتقا یافته است یادآور شد: هرچند شهرداری ها می توانند در یک دوره چهار ساله ارتقای درجه داشته باشند اما این مهم چندین دوره به تعویق افتاده بود و در نهایت این اتفاق مهم با تکمیل مستندات و تایید استانداری رخ داد.

دوستی، توسعه شهری را بخش مهمی از برنامه توسعه متوازن استان هرمزگان برشمرد و ابراز کرد: تلاش شهرداران و پیگیری‌های انجام شده برای ارتقای درجه‌ هشت شهرداری استان ستودنی است و علاوه بر تاثیر بسزایی که در افزایش دستمزد کارکنان خواهد داشت موجب افزایش اعتبار، بودجه های عمرانی و اختصاص تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها نیز خواهد بود.

ارتقای درجه براساس تبصره ۳ ماده یک آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران، مصوب یکم تیرماه ۱۳۷۰ و مبتنی بر شاخص‌های درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha