۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۶
کد خبر: 85568704
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۲۰ هکتار از اراضی دیم خمین به کشت گلرنگ تخصیص یافت

خمین - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی خمین گفت: بیش از ۳۲۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت گلرنگ دیم اختصاص یافته است.

احمدرضا جعفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۲۰ تن محصول تولید و مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

وی توضیح داد: فرآیند خرید توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی خمین از تاریخ ۲۴ مردادماه آغاز شده و تا ۲ هفته آینده ادامه دارد.

رییس اداره جهادکشاورزی خمین اضافه کرد: گلرنگ گیاهی کم توقع و مقاوم به خشکی و شوری زمین با خواص شگفت انگیز است که به خوبی در اراضی شور و کم بازده پرورش می‌یابد و گسترش سطح کشت آن علاوه بر تامین اقتصاد کشاورزان گامی مهم در جهت خودکفایی تولید روغن خوراکی در کشور محسوب می‌شود.

جعفری افزود: توسعه کشت گلرنگ علاوه بر اینکه به عنوان گیاه دارویی مطرح است، می‌تواند به عنوان یک گیاه روغنی بسیار مهم در کاهش وابستگی کشور به واردات روغن و به ویژه با توجه به نیاز آبی کم این گیاه در شرایطی که منطقه با مشکلات خشکسالی روبر است، بسیار قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: گلرنگ به عنوان یک گیاه بسیار مهم در تناوب زراعی دیم زارها به منظور رسیدن پایداری عملکرد مطرح است.

به گزارش ایرنا، گلرنگ گیاهی یکساله با میانگین ۶۰ سانتیمتر ارتفاع در زمان برداشت است که میوه آن سفید و شبیه به فندق و دوره رشد آن کوتاه است. گلرنگ مقاوم در برابر سرما و گرما، سازگاری با شرایط جغرافیایی مختلف و محصولی مناسب در تناوب کشت برای پایداری تولید غلات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha