۹ هزار هکتار از اراضی زراعی خمین به آبیاری تحت فشار مجهز است

خمین – ایرنا – رییس اداره جهاد کشاورزی خمین گفت: ۹ هزار هکتار از ۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی این شهرستان تاکنون با سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

احمدرضا جعفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طی سالیان گذشته و بر اساس احساس نیاز موجود بواسطه بحران خشکسالی، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار به سمت سیستم‌های قطره‌ای سوق داده شد و در این راستا رشد بسیار خوبی در شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به محدود بودن سطح گلخانه‌های فعال در شهرستان خمین، اظهار کرد: به منظور امکان مدیریت بهتر، مقرر شد تا در یک برنامه پنج ساله ۱۰۰ درصد سطح زیرکشت گلخانه‌ای شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

رییس اداره جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: در حال حاضر از ۶۵ هکتار گلخانه موجود در شهرستان، ۹۶ درصد سطح آن با سیستم آبیاری قطره‌ای است.

جعفری، کل اراضی باغی شهرستان را حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح در حال حاضر حدود ۷۲ درصد با استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای است.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی و در شرق رشته کوه‌های زاگرس، در حدفاصل مناطق نیمه خشک و مناطق خشک کشور قرار گرفته که از شمال به اراک از شمال شرقی به محلات و از شمال غربی به شازند و از جنوب شرقی به گلپایگان و از جنوب غربی به الیگودرز محدود می‌شود.

شهرستان خمین دارای ۲ نقطه شهری، ۲ بخش مرکزی و کمره، هفت دهستان و ۱۸۰ روستای دارای سکنه با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر است.

وسعت شهرستان خمین ۲۱۱ هزار و ۵۰ هکتار است و بر اساس تقسیمات آب و هوایی دارای اقلیمی نسبتا خشک و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و نزدیک به آب و هوای نیمه صحرایی که دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های آن معتدل و در مناطق جلگه‌ای گرمتر است.

تعداد کل بهره‌برداران فعال در بخش کشاورزی شهرستان خمین بالغ بر ۱۳ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha