۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85568744
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

همدان در جذب مادران بیمه شده روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرد

همدان-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت: طی ۲ ماه گذشته با پیگیری های انجام شده بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بیمه رایگان مادران سه فرزند و بیشتر جذب شده که طبق اعلام این صندوق در کشور استان همدان در رتبه دوم قرار گرفته است.

حاتم شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۴ هزار نفر از مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری همدان در طرح رایگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر (از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون) پیش ثبت نام خود را انجام دادند که بیش از ۱۰ هزار نفر توسط ثبت احوال واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از مورخ ۹۶/۱/۱ به بعد باشد به صورت رایگان و با پرداخت صددرصدی حق بیمه توسط دولت می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شوند و از خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه استفاده کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: این طرح در پایان سال گذشته اجرا شد که گروه هدف تا پایان فروردین ماه مهلت پیش ثبت نام داشتند و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اطلاع ثانوی مهلت ثبت نام را تمدید کرده است.

همدان در جذب مادران بیمه شده روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرد

وی از تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر گروه ها خواست زودتر نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر از خدمات بیمه ای صندوق به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.

شکری گفت: متقاضیان در فرصت باقی مانده به نشانی https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) " اقدام کنند.

وی اضافه کرد: حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی از دیگر شرایط این طرح است و همچنین باید نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵ درصد نباشد.

همدان در جذب مادران بیمه شده روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان یادآور شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، ۲ سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

شکری اظهار کرد: بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

وی افزود: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

همدان در جذب مادران بیمه شده روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان یادآور شد: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

شکری اظهار کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha