۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85495552
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار و ۵۰۰ مادر همدانی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان ثبت نام کردند

همدان-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان (از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون) پیش ثبت نام کردند.

حاتم شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از مورخ ۹۶/۱/۱ به بعد باشد به صورت رایگان و با پرداخت صددرصدی حق بیمه توسط دولت می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بشوند و از خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این طرح در پایان سال گذشته اجرا شد که گروه هدف تا پایان فروردین ماه مهلت پیش ثبت نام داشتند و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اطلاع ثانوی مهلت ثبت نام را تمدید کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان از تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر گروه ها خواست زودتر نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

شکری گفت: در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر از خدمات بیمه ای صندوق به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: متقاضیان در فرصت باقی مانده به نشانی https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) " اقدام کنند.

شکری اضافه کرد: حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی از دیگر شرایط این طرح است و همچنین باید نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵ درصد نباشد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ مادر همدانی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان ثبت نام کردند

وی یادآور شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، ۲ سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان اظهار کرد: بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

شکری افزود: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر همدان اظهار کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

شکری افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

وی ادامه داد: در جهت ارج نهادن به بیانات رهبر مبنی بر تامین اجتماعی، یک تفاهمنامه بین صندوق و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری تدوین شد که بر اساس آن، استانداران باید تفاهم‌نامه‌ای با صندوق داشته و بر اساس آن ستاد توسعه در سه سطح استان، شهرستان و بخش تشکیل شود که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه روستا عضو این ستاد هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت استاندار همدان به ما انگیزه و امید می‌دهد افزود: کار ما مردمی است و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها ظرفیت خوبی در جهت گسترش صندوق است بنابراین اگر بخشداران بتوانند با ما همکاری کنند، نتیجه بهتری می‌گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha