تقویت تعامل بین رسانه و دستگاه قضا ضروری است

مشهد- ایرنا- معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: ظرفیت رسانه ای در مشهد قوی است و از گسترش همکاری و تعامل با رسانه استقبال می کنیم و موجب کاهش تشویش اذهان عمومی می دانیم.

قاضی سیدهادی شریعت یار روز پنجشنبه در نشست تخصصی "جلوگیری از تشویش اذهان عمومی" در مشهد افزود: نقد منصفانه اصلاح امور را به دنبال دارد و از هر ظرفیتی برای پیشبرد امور استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: موضوعاتی وجود دارد که جامعه را نگران می کند و بازپخش آن در رسانه باید طوری باشد که نگرانی در جامعه ایجاد نکند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد افزود: باید آگاهی و اطلاعات درست توسط رسانه به شهروندان منتقل شود و اشراف خبرنگار به قانون مانع ایجاد تشویش اذهان عمومی توسط رسانه می شود.

شریعت یار افزود: انتشار مطالب غیرموثق و از روی ظن و گمان اغلب منجر به تشویش اذهان عمومی می شود.

وی ادامه داد: ایجاد دبیرخانه مشترک بین رسانه و دستگاه قضا برای تدوین شیوه نامه های مرتبط با موضوع تشویش اذهان عمومی و همچنین حمایت قضایی از رسانه ضروری است و از این موضوع استقبال می کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در خصوص افتتاح چند باره یک طرح نیز گفت: متاسفانه گاهی یا طرح ها به صورت نیمه تمام افتتاح می شود و یا مراسم بهره برداری برای چندمین بار برگزار می شود که شایسته نیست و بررسی موضوع در دستور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha