خسروی امن‌ترین و راحت‌ترین مرز برای تردد زوار اربعین است+فیلم

قصرشیرین - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اعلام اینکه مرز رسمی خسروی تاکنون از امن‌ترین و راحت‌ترین مرزها برای تردد زائران اربعین بوده است، گفت: عبور و مرور زوار با توجه به فراهم بودن شرایط محیطی و زیرساخت‌های مناسب و مطلوب با سهولت و بدون هرگونه مشکلی در جریان است.

محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور تیم های امدادی جمعیت هلال احمر و رسالت این نهاد در خدمات رسانی به زائران افزود: با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر ما در بخش های مختلفی در خدمت زائران هستیم و در مسیر زواری که برای عزیمت به عراق به مرز خسروی مراجعه می کنند و یا در محورهای مواصلاتی استان زائرانی که قصد عزیمت به مهران را برای حضور در این سفر معنوی دارند از امن ترین استان های کشور بوده ایم و تاکنون موردی از تصادفات جاده ای نداشته ایم.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی و مدیریتی که زائران در سفر اربعینی خود دارند و کلاه و عینک استفاده می کنند و در ساعات خنک تردد می نمایند تعداد بیماران نیز کاهش یافته و از این رو تاکنون تعداد مصدومانی که گرما زده شده اند و به آن ها خدمات داده ایم ۳۰ نفر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: خدمات ما امسال در حوزه سلامت توزیع بروشور و دفترچه های تبلیغاتی و انجام تست های قندخون و فشارخون است و همچنین توزیع مسواک و پدهای ضدعفونی را نیز در بین زائران در پست های امدادی داریم.

محمدی ادامه داد: تمام عوامل امدادی جمعیت هلال احمراز ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی در ۴۷ پایگاه آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران دارند و یک فروند بالگرد و تیم های واکنش سریع و بانوان را نیز در مرز مستقر کرده‌ایم و در آمادگی کامل هستند و ضمن ارتباط مستمری که با طرف عراقی داریم در منذریه عراق نیز درمانگاه هلال احمر برای خدمت به زوار آماده است.

وی از استقرار آمبولانس و تیم های امدادی در منذریه عراق خبرداد و گفت: تلاش ما پوشش مسیرهای بیشتری در داخل خاک عراق برای دسترسی به مصدومان احتمالی است که امسال تاکنون با توسعه زیرساخت ها به نسبت سال گذشته تعداد مصدومان کمتری داریم و امیدواریم طبق روال گذشته مردم با عوامل امدادی ما همکاری بهتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha