۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85568802
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عوامل سقط خود به خودی در خمین شناسایی شود

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85568802
عوامل سقط خود به خودی در خمین شناسایی شود

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: عوامل سقط جنین خودبه خودی در خمین شناسایی و اولویت بندی شوند.

به گزارش ایرنا، حمید کمانکش پنجشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت خمین با تاکید بر جلوگیری از هرگونه سقط جنین در شهرستان، افزود: کاهش آمار سقط جنین خود به خودی نیازمند آموزش مادران باردار است و این مهم باید در دستور کار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و نگاه ویژه کشور به این مسئله مهم اظهار کرد: از مسئولان و متولیان امر در خمین در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

فرماندار خمین سقط جنین را یکی از مهمترین موانع رشد جمعیت بیان کرد و افزود: با تحلیل و آنالیز علل سقط جنین در شهرستان می‌توان برای کم کردن این آمار تصمیمات دقیق تری گرفته و در نتیجه شاهد اقدامات موثرتری در این زمینه باشیم.

کمانکش ادامه داد: مسئله جمعیت به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری و مسئله مهم کشور است و باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش جمعیت استفاده خواهد شد.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان خمین نیز گفت: قانون جوانی جمعیت دارای ضمانت اجرا است و کم کاری در اجرای این قانون با مجازات های درجه چهار و پنج مواجه خواهد شد.

ابراهیم گمیزی ادامه داد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای قانون جوانی جمعیت رصد می‌شود.

وی تاکید کرد: معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین در شناسایی فروشندگان داروی سقط جنین با جدیت بیشتری اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این ستاد گفت: در ۲۰ درصد از بارداری‌ها سقط جنین خود به خودی اتفاق می‌افتاد.

دکتر سعید امینی ادامه داد: بسته آموزشی جلوگیری از این نوع سقط جنین برای کارشناسان بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین تشریح شده و زنان و مادران باردار نیز تحت این آموزش‌ها قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha