نماینده مجلس: هوشمندسازی و توسعه زیرساختهای برق استان ایلام باید تقویت شود

ایلام - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هوشمندسازی و توسعه زیرساخت ها در حوزه توزیع برق در استان، گفت: ارتقای زیرساخت ها نیازمند خلاقیت، چالاکی و چشم انداز مدیریتی است.

با گزارش خبرنگار ایرنا، " اسدالله چراغی" روز پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، با قدردانی از تلاش های مجموعه شرکت برق استان در راستای تأمین، جلوگیری از قطعی و مدیریت صحیح مصرف برق، ابراز کرد: تلاش ها و خدمات زیادی در حوزه زیرساخت های برق در استان انجام شده اما استان و شهرستان حوزه جنوب ایلام با استانداردهای لازم فاصله دارند که باید این فاصله برای دستیابی به نقطه مطلوب کاهش باید.

وی با اشاره به اینکه برای رفع عقب ماندگی های استان و شهرستان های حوزه جنوب، لحظه ای درنگ جایز نیست، یادآور شد: یکی از مهم ترین مولفه های تکمیل و توسعه زیرساخت ها، بحث تامین اعتبار، سرمایه گذاری و تزریق منابع پولی است که باید برای این حوزه برنامه ریزی منسجمی در دستگاه های اجرایی استان برای جذب اعتبارات لازم انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وزاری پیشنهادی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس، گفت: در این کمیسیون ها تاکید شد که وزرای پیشنهادی ظرفیت های استان های مختلف کشور را اولویت بندی کنند و بر اساس آمایش سرزمینی، برنامه ریزی لازم را برای توسعه استان های کشور را تدوین و عملیاتی کنند.

چراغی با اشاره به روند اجرایی و عملیاتی پروژه ها و طرح های حوزه شرکت برق در استان، بیان کرد: اگر با همین رویکرد و تفکر در حوزه ارتقای سطح زیرساخت ها در حوزه برق عمل و برای آینده برنامه ریزی مناسب و چشم انداز طراحی شود، به طور قطع توسعه در حوزه زیرساختهای استان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همراهی و حمایت با مدیران دستگاه های اجرایی برای توسعه استان و تکمیل زیرساخت ها را برای خود ارزشمند می دانم، افزود: مدیرانی که به فکر توسعه استان باشند در کنار آنان خواهم بود و باید بساط تنبلی در حوزه مدیریتی در این استان برچیده شود چرا که توسعه و ارتقای زیرساخت ها نیازمند خلاقیت، چالاکی و چشم انداز مدیریتی است.

چراغی با تاکید بر اینکه توسعه و ارتقای زیرساخت ها در حوزه های مختلف شهرستان حوزه جنوب استان یکی از اولویت‌های مهم مدیران دستگاه های اجرایی باشد، یادآور شد: با توجه به محرومیت های موجود در این مناطق، لازم است که مدیران کشوری و استانی توجه بیشتری در حوزه اعتبارات به شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت شرکتها و صنایع مختلف در حوزه جنوب استان، گفت: چراغ صنعت در این مناطق باید روشن بماند و تأمین برق واحدهای صنعتی و تولیدی به ویژه در بخش نفت و گاز نقش مهمی در راستای فعالیت این صنایع و اشتغال برای جوانان این مناطق دارد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های حوزه صنعت در استان نیازمند حمایت و تلاش بیشتر است، گفت: توسعه زیرساخت های برق در استان منجر به توسعه صنایع خواهد شد و در این راستا نیز باید تلاش شود که ساختمان شرکت برق در منطقه دشت عباس دهلران مستقر شود.

نماینده مجلس: هوشمندسازی و توسعه زیرساختهای برق استان ایلام باید تقویت شود

چراغی با اشاره به اینکه هوشمندسازی کنتورهای برق در راستای مدیریت صحیح مصرف بسیار ارزشمند است، افزود: دنیای امروز به سمت هوشمندسازی حرکت می کند و باید برنامه ها و طرح های اجرایی استان نیز با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی در سطح جهان، به این سمت حرکت کند.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین برق با پنل های خورشیدی در مناطق محروم و روستایی کار بزرگی است، ابراز کرد: این روند در حوزه جنوب استان با توجه مزایای پنل های خورسیدی از جمله کاهش هزینه، مدیریت مصرف و درآمدزایی برای خانوارهای روستایی و محروم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای نیل به اهداف و برنامه و سند چشم انداز در کشور با توجه به استقرار دولت چهاردهم، همدلی و تعامل بین قوه مقننه و مجریه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده کشور را بسیار روشن بیان کرده اند و ما به عنوان سرباز ولایت را باید تلاش کنیم با تمام توان، این مسیر را ادامه دهیم.

توسعه زیرساخت های توزیع برق ایلام نیازمند یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه شبکه برق استان ویژه اربعین نیاز به یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

" ولی الله ناصری" با بیان اینکه ماشین آلات حوزه توزیع برق استان به منظور ارتقای سطح عملیاتی و به روز شدن نیازمند توجه است، گفت: برای تحقق این امر و خرید ماشین آلات جدید ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه نوسازی ماشیت آلات حوزه توزیع برق، نقش مهمی در روند اجرایی طرح ها و پروژه ها به ویژه طرح های مربوط به اربعین در استان خواهد داشت، گفت: در تلاش هستیم چارت اداری شرکت توزیع برق در شهرستان‌های حوزه جنوب استان از جمله شهرهای موسیان و زرین آباد ارتقاء داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به اینکه از طریق جذب سرمایه گذاری موافقت نامه نصب ۴۴ هزار لامپ ال.ای.دی در نقاط مختلف استان اخذ شده است، یادآور شد: نصب ۱۳ هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند دارای قابلیت کنترل از راه دور در استان در دستور کار قرار دارد و امسال از طریق این سیستم مصرف برق در ادارات استان کنترل شده است.

وی با اشاره به استقبال نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم و روستایی از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی پشت بامی، ابراز کرد: احداث ۱۵۹ نیروگاه خورشیدی و ۴ نیروگاه در سایر بخش‌ها و در مجموع ۱۶۳ نیروگاه با توان تولید ۱۰۴۵ کیلووات ساعت برق در استان در دستور کار قرار دارد.

ناصری راه اندازی نیروگاه های برق صبا یک‌ و ۲ دهلران را در افزایش تولید و تامین برق و حتی فراهم شدن صادرات به کشور عراق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حضور صنایع بزرگ پتروشیمی، نفت و گاز در سطح شهرستان دهلران، لازم است که هم مصرف را به سمت بهینه سوق دهیم، هم زمینه لازم برای تأمین برق مجموعه صنعت استان فراهم شود و این مهم با توسعه زیرساخت ها و نیروگاه های برق در استان محقق می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست، برنامه ها و طرح های شرکت توزیع برق استان ایلام به منظور ارتقا و توسعه زیرساخت های برق در شهرستان های آبدانان، بدره، دره شهر و دهلران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha